Τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης των λιμενικών υποδομών της χώρας για την «προσέλκυση» επενδύσεων και την «ανάπτυξη» της οικονομίας, δηλαδή την εξασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, προδιέγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου σήμερα Τρίτη 12 Απρίλη στους ναυτιλιακούς συντάκτες.
Ο υπουργός, δείχνοντας την απόφαση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τις αξιώσεις της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, προκειμένου να αναβαθμίσει τη θέση την ευρύτερη περιοχή, ανέφερε ότι σε πλήρη εξέλιξη είναι η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Αναφερόμενος συνολικά στις λιμενικές υποδομές της χώρας που έχουν κριθεί από το κεφάλαιο ως στρατηγικής σημασίας για την προώθηση των συμφερόντων του, άφησε να εννοηθεί ότι πέρα από την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Οργανισμών τους, υπάρχουν και άλλοι τρόποι ιδιωτικοποίησης και εξυπηρέτησης των αναγκών των μονοπωλίων.
Στο πλαίσιο των ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών που είναι σε εξέλιξη για τα λιμάνια, ο υπουργός, στην ουσία «κλείνοντας το μάτι» σε τμήματα του κεφαλαίου που βλέπουν να μην ικανοποιούνται τα συμφέροντά τους με το μοντέλο ιδιωτικοποίησης που προωθεί η κυβέρνηση, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι ο ΟΛΠ και πριν την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου «ήταν ιδιωτική επιχείρηση» αφού ήταν «ανώνυμη εταιρεία» και ήταν σε σύμπραξη, με σύμβαση, με τον γνωστό μονοπωλιακό όμιλο MSC, μοντέλο που προφανώς μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλα λιμάνια.
Στέλνοντας το μήνυμα σε τμήματα του κεφαλαίου όπως οι εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στη κρουαζιέρα, ανέφερε ακόμα στο ίδιο μοτίβο πως «η ανάπτυξη στρατηγικών τομέων της οικονομίας», όπως για παράδειγμα η κρουαζιέρα, δεν επηρεάζεται «αν οι μετοχές είναι στο κράτος ή σε ιδιώτη». Στο πλαίσιο αυτό τα «έβαλε» πάλι με το ΤΑΙΠΕΔ επειδή «δεν ελέγχεται από την αιρετή εξουσία» και εξέφρασε την ανάγκη για τη δημιουργία «του άλλου ΤΑΙΠΕΔ κάτι που είναι και υποχρέωση» της συμφωνίας του Αυγούστου, δηλαδή του μνημονίου.
Ειδικά για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την πώληση του 67% των μετοχών (51% τώρα και 16% σε πέντε χρόνια) στο κινεζικό μονοπώλιο «Cosco», ανέφερε ότι αυτό θα δώσει ώθηση «για επενδύσεις και σε ελληνικές εταιρείες». Όσο για τους εργαζόμενους του Οργανισμού και τα εργασιακά τους δικαιώματα, είπε ότι η κυβέρνηση θα ....«ακολουθήσει το ευρωπαϊκό μοντέλο κατοχύρωσης των δικαιωμάτων τους». Όπως ανέφερε μέχρι τις αρχές Μάη θα έχει ψηφιστεί στη Βουλή το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης του Δημοσίου στον ΟΛΠ, προκειμένου στη συνέχεια να γίνει και η μεταφορά των μετοχών του ΟΛΠ στην «Cosco».
Επανέλαβε δε τα γνωστά, ότι η τελική συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ είναι «τροποποιημένη» προς το καλύτερο με παρέμβαση του πρωθυπουργού, ότι δεν παραιτείται γιατί δεν σκοπεύει να το βάλει στα πόδια και πως η κυβέρνηση διαπραγματεύεται προσπαθώντας να αποφύγει τα χειρότερα, αντίθετα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις που υπέγραφαν «σε λευκά χαρτιά» κ.ο.κ.