ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Εφοπλιστές: Οι... «εθνικοί πρωταθλητές» δεν πληρώνουν ούτε το 20ευρω!

Επιβεβαιώνεται η απάτη της δημαγωγικής καμπάνιας περί «οικειοθελούς φορολόγησης» των εφοπλιστών

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ίδιων των εφοπλιστών, τα περιβόητα 400 εκατ. ευρώ της «οικειοθελούς φορολόγησης» αντιστοιχούν σε λιγότερο από 20 ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο τους...
Δεκάρα τσακιστή δεν έχουν δώσει μέχρι σήμερα οι εφοπλιστές, από τα ψίχουλα -σε σχέση με τα αμύθητα κέρδη τους- των 400 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι προβλέπει το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών», το οποίο υπογράφηκε στις 18/7/2013 μεταξύ κυβέρνησης και Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και εντάχθηκε στο νόμο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβρη.
Αυτό επιβεβαιώνεται από δελτίο Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο, επιχειρώντας να καλύψει το ότι όλη η δημαγωγική καμπάνια εφοπλιστών - κυβέρνησης για το «συνυποσχετικό σύμφωνο» έτσι κι αλλιώς δεν ήταν παρά μια απάτη, ισχυρίζεται ότι «οι σχετικές διατάξεις» του νόμου «δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους», επειδή... «προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες»!
Να σημειωθεί ότι τα περιβόητα 400 εκατ. ευρώ που θα κατέβαλλαν οι εφοπλιστές για «την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης» σε ορίζοντα τριετίας (2014 - 2016), σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ίδιων, μεταφράζονται γι' αυτά τα 3 χρόνια σε πληρωμή λιγότερων από 20 ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο τους!
Στο ίδιο δελτίο Τύπου, το υπουργείο Οικονομικών ισχυρίζεται ότι «η οικονομική παροχή της ναυτιλιακής κοινότητας θα εισπραχθεί το ταχύτερο δυνατό και αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η αντιμετώπιση των παραπάνω τεχνικών δυσκολιών».
Μέχρι χτες, ωστόσο, δεν έχει δώσει καμία απάντηση στην Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που έχει υποβάλει το ΚΚΕ στη Βουλή από τις 19 Μάρτη, ρωτώντας:
  •  Τι φόρους έχουν πληρώσει συνολικά οι εφοπλιστές το 2013 για πλοία με ελληνική σημαία «πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975 καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 κοχ του ίδιου νόμου»;
  • Ποια είναι τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (offshore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2013;
  •  Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά;
Να «καθαρίσει» για λογαριασμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου έσπευσε χτες και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης. Σε γραπτή δήλωσή του σε σχέση με τα 101 εκατ. ευρώ που οφείλουν οι εφοπλιστές στο ΝΑΤ, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο υπουργός Εργασίας με βάση την Αίτηση του ΚΚΕ, αναφέρει ότι αυτές οι οφειλές «αφορούν, σχεδόν στο σύνολό τους, τα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και σε οφειλές Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) προ του 2011, οπότε και καταργήθηκε ως Κεφάλαιο». Και προσθέτει: «Το ποσό των 17.890.000 ευρώ που χαρακτηρίζεται, με τυπικά κριτήρια (...) ως οφειλή της ποντοπόρου ναυτιλίας, αφορά κυρίως σε οφειλές εταιρείας κρουαζιερόπλοιων (που εκκρεμούν δικαστικά) και όχι σε οφειλές της ποντοπόρου εμπορικής ναυτιλίας».
Να σημειωθεί ότι τα 101 εκατ. ευρώ είναι ένα μικρό μόνο μέρος των όσων οφείλουν στο ΝΑΤ οι εφοπλιστές. Μάλιστα, για να καλύπτεται η πραγματική εισφοροδιαφυγή έχει να κλείσει ισολογισμός στο ΝΑΤ από το 2003!

αναδημοσίευση από www.902.gr