ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Σύγκρουση μονοπωλίων για τον ΟΛΠ ΑΕ

Η «ανταγωνιστικότητα» παραμένει κεντρικός στόχος, είτε η ιδιωτικοποίηση γίνει με πώληση του πλειοψηφικού πακέτου, είτε με παραχώρηση
Ο δρόμος πάλης που προβάλλει το ΠΑΜΕ είναι ο μόνος που απαντάει στα πραγματικά συμφέροντα των λιμενεργατών και του λαού
Το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του ΟΛΠ ΑΕ και οι ανταγωνισμοί των μονοπωλιακών ομίλων, που ορέγονται το πρώτο λιμάνι της χώρας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ, που έγινε το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου. Παράλληλα, αναδείχτηκε ότι η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ανεξάρτητα με ποιον τρόπο θα γίνει, στηρίζεται στη λογική της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων και από αυτή την άποψη δεν πρόκειται να ωφελήσει τους εργαζόμενους και το λαό.Στην εισηγητική του ομιλία, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης έδωσε πρώτη προτεραιότητα στη «βελτίωση της ανταγωνιστικότητας» του ΟΛΠ, την οποία ήδη οι εργαζόμενοι έχουν «πληρώσει» με τη δραστική μείωση των μισθών τους το 2013 κατά 35% και με τη δραστική περικοπή σε εργασιακά δικαιώματα, βιώνοντας συνεχώς και μεγαλύτερη εκμετάλλευση.
Ειδικά για τους εργαζόμενους, ο Γ. Ανωμερίτης ανέφερε: «Το μέγιστο και καθοριστικό μέγεθος των λειτουργικών εξόδων αποτελούν οι αμοιβές προσωπικού που αγγίζουν το 53,2% των συνολικών εξόδων κατά τη χρήση 2013, παρουσίασαν μείωση κατά 6,0% και ανήλθαν σε 56,4 εκατ. ευρώ έναντι 60 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2012. Η μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή του Ν.4024/2011 (σ.σ. για τις αναδιαρθρώσεις στις πρώην ΔΕΚΟ) και στην αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού».
Απόδειξη της έντασης της εκμετάλλευσης με την οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι στον «υπό δημόσιο έλεγχο» ΟΛΠ, είναι ότι σήμερα έχουν μείνει συνολικά σε όλες τις ειδικότητες (διοικητικοί υπάλληλοι, τεχνικοί, χειριστές, λιμενεργάτες) 1.160 από 1.800 περίπου που ήταν πριν 4 χρόνια. Στο διάστημα όμως αυτό, η διακίνηση φορτίων στο λιμάνι έχει αυξηθεί. Σύμφωνα με τον Γ. Ανωμερίτη, «ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, το 2013, κατέγραψε διακίνηση 644.055 TEU (το TEU είναι μονάδα μέτρησης και αντιστοιχεί σε ένα εμπορευματοκιβώτιο), καταγράφοντας αύξηση διακίνησης 2,9% σε συνέχεια της αύξησης κατά 28% που είχε καταγραφεί το 2012».
Κατά τ' άλλα, ο Γ. Ανωμερίτης εξέφρασε για μια ακόμα φορά τη διαφωνία του στη μέθοδο ιδιωτικοποίησης που προωθεί η κυβέρνηση, δηλαδή στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ. Μάλιστα, δείχνοντας ότι αυτός είναι με τη μεριά των ευρωενωσιακών μονοπωλίων και των εφοπλιστών που προτιμούν ιδιωτικοποίηση με παραχωρήσεις, προειδοποίησε ότι: «Οσοι αποφασίζουν κλεισμένοι στα γραφεία τους, μακριά από τις απόψεις της κοινωνίας και των φορέων της, θα αισθανθούν οδυνηρές εκπλήξεις. Το ίδιο και όσοι δεν υπακούουν στο ενωσιακό δίκαιο της ΕΕ».
Στο πλαίσιο των ανταγωνισμών του κεφαλαίου για το λιμάνι του Πειραιά, την περασμένη Παρασκευή, ένα 24ωρο πριν τη γενική συνέλευση, έγινε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ ΑΕ όπου, όπως διαρρέεται, μετά από γραπτή πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, βγήκε από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης η έγκριση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και της COSCO, για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο Ικόνιο.
Το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι αν «περάσει» ο «φιλικός» διακανονισμός, θα επηρεάσει το διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ που ήδη βρίσκεται στη φάση της κατάθεσης προσφορών από τις 5 εταιρείες που «πέρασαν», ανάμεσα στις οποίες είναι και η COSCO.