ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ «Κανονικά» οι ιδιωτικοποιήσεις και τα έργα υποδομών που έχει ανάγκη το κεφάλαιο

«Επαναδιαπραγμάτευση» μόνο των όρων για την πιο «επωφελή» υλοποίησή τους για λογαριασμό των εγχώριων μονοπωλίων
Τα περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν, οι συμβάσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα εκτελεστούν κανονικά και γενικά το ελληνικό Δημόσιο, με «πυξίδα» πρωτίστως τη συνολική επιδίωξη της εγχώριας αστικής τάξης να καταστήσει τη χώρα κόμβο μεταφορών, θα είναι «εντάξει» στις υποχρεώσεις του έναντι κατασκευαστικών εταιρειών, τραπεζών που εμπλέκονται στα δημόσια έργα και μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται τις εγχώριες υποδομές μεταφορών και τηλεπικοινωνιών.
Τα παραπάνω «εξέπεμψε» ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της χτεσινής «άτυπης» ενημέρωσης των δημοσιογράφων, υπογραμμίζοντας ευθύς εξαρχής πως οι υποδομές είναι ο τομέας εκείνος που μπορεί να βοηθήσει «να βγούμε πιο γρήγορα από την κρίση».
«Τροποποιήσεις» στα διόδια που θα συνεχίσουν να χαρατσώνουν το λαό
Χαρακτηριστικά, σε σχέση με τους αυτοκινητόδρομους, παρότι έκανε λόγο για επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η νέα κυβέρνηση δεν σκοπεύει να σταματήσει τα έργα.
Χαρακτήρισε τη μέθοδο των παραχωρήσεων που είχαν ακολουθήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις για την κατασκευή και ολοκλήρωση των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων ως «αποτυχημένο μοντέλο δημοσίων έργων» αφού, όπως είπε, ανάμεσα σε μια σειρά προβλήματα που έχει προκαλέσει, το κυριότερο είναι ότι δε διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. Επέρριψε ευθύνες σε προκατόχους του στο υπουργείο Υποδομών για τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα εντός των οποίων έπρεπε να λυθούν ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις και την αρχαιολογία, γεγονός που εμπόδιζε την ολοκλήρωση των έργων εντός χρονοδιαγραμμάτων με «ευθύνη του Δημοσίου» και ανάλογες συνέπειες έναντι των παραχωρησιούχων...
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα διόδια (που η κυβέρνηση έχει ήδη διαβεβαιώσει ότι θα παραμείνουν), ανέφερε ότι εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση σε λίγο καιρό θα είναι ακριβότερο το να ταξιδέψει κάποιος οδικώς μέχρι τη Θεσσαλονίκη, απ' ό,τι αεροπορικώς, εξαιτίας της πρόβλεψης των συμβάσεων να αυξάνουν τις τιμές των διοδίων ανάλογα με την πτώση του συγκοινωνιακού όγκου, ο οποίος στη συνέχεια μειώνεται εκ νέου εξαιτίας της αύξησης των τιμών...
«Αυτή η αλληλουχία δεν οδηγεί πουθενά», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και ανακοίνωσε ότι σε έναν περίπου μήνα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων, ώστε να υπάρξουν «τροποποιήσεις» στις συμβάσεις. Σκοπός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, όπως ανέφερε, είναι να υπάρξει αναπροσαρμογή των συμβάσεων, ώστε να «μειωθούν τα διόδια», ενώ ο Χρ. Σπίρτζης έκανε αόριστα λόγο για δυνατότητα ελεύθερης διέλευσης σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες και σε κατοίκους περιοχών όπου δεν υπάρχει εναλλακτική ασφαλής διέλευση.

«Κανονικά» η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση είπε ότι θα συνεχιστεί κανονικά, καθώς εκεί ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και υπάρχει ήδη πλειοδότης. Σε ισχύ παραμένουν επίσης οι σχεδιασμοί για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, αν και σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει «επανεξέταση». Στη λογική «επαναδιαπραγμάτευσης» μπαίνουν και οι συμβάσεις της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Τέλος, ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο ζήτημα μεταφοράς των ταμειακών διαθέσιμων των εταιρειών «Αττικό Μέτρο» και «Κτηριακές Υποδομές» (η συγχώνευση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσοκομείων) στην Τράπεζα της Ελλάδας (στο πλαίσιο του εκτεταμένου «εσωτερικού δανεισμού» για την αποπληρωμή των δανείων και λειτουργικών αναγκών του αστικού κράτους), επαναλαμβάνοντας τη θέση της κυβέρνησης ότι πρόκειται περί «εθελοντικού μέτρου» με δέλεαρ τις «καλύτερες αποδόσεις» σε σχέση με αυτές που παρέχουν οι εμπορικές τράπεζες...