Δημοκρατικη Ενοτητα ΟΛΠ
Όλοι και όλες στη
παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΟΛΠ τη Τρίτη 4 Φλεβάρη και ώρα 8.00πμ στα κεντρικά γραφεία.
Η αναθεωρημένη
«Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική» στοχεύει στη πλήρη απελευθέρωση , στην
ιδιωτικοποίηση όλου του λιμενικού συστήματος, στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών
και την παράδοση τους στους μονοπωλιακούς ομίλους. Τα λιμάνια αλλά και όλο το
λιμενικό σύστημα θα αποτελέσουν ένα ακόμα χρυσοφόρο τομέα μονοπωλιακής δράσης.
Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται στον Πειραιά με την παράδοση του ΣΕΜΠΟ στη COSCO. Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται με τον
έναν ή άλλο τρόπο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Οι αναδιαρθρώσεις αυτές
τώρα, σε βαθιά οικονομική καπιταλιστική κρίση, θα συνεχιστούν με γρηγορότερους
ρυθμούς πάνω στα συντρίμμια των ασφαλιστικών, μισθολογικών, εργασιακών
δικαιωμάτων, ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι ο εργοδότης ή ο ιδιοκτήτης του
λιμανιού. Εργαζόμενοι δηλαδή χωρίς κανένα δικαίωμα σε ιδιωτική ή δημόσια λιμάνια.
Η τελευταία ανακοίνωση
του ΟΛΠ για τα αποτελέσματα οικονομικής
χρήσης του 2013 επιβεβαιώνει αυτό που έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα. Ανταγωνιστικότητα και ικανοποίηση των αναγκών
των εργαζομένων είναι έννοιες ασύμβατες. Έτσι ενώ υπάρχει αύξηση του όγκου
δουλειάς σ’ όλες τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, ενώ η μείωση του προσωπικού
συνεχίζεται, την ίδια στιγμή η παραγωγικότητα έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια. Εάν
προσθέσουμε την εφαρμογή των αντεργατικών νόμων 4024 κλπ που διαλύουν τις ΣΣΕ, ο καθένας καταλαβαίνει πλέον ότι οι
εργαζόμενοι στον ΟΛΠ ματώνουν για τη
πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση κι ο ΟΛΠ υπέρ των εφοπλιστών και των
μονοπωλιακών ομίλων.
Η ανακοίνωση του ΟΛΠ
μας δείχνει πόσο δημαγωγική είναι η αντιπαράθεση κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ αν η
ιδιωτικοποίηση των λιμανιών κι ιδιαίτερα του ΟΛΠ γίνει με απευθείας πώληση του
πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών ή με τη μορφή της παραχώρησης επιμέρους
δραστηριοτήτων ή μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου κ Ιδιωτικού Τομέα). Αποτελεί
εμπαιγμό κι κοροϊδία για τους εργαζόμενους στα λιμάνια. Γιατί κι οι δύο αυτές
λύσεις υπηρετούν τους καπιταλιστές κι τη κερδοφορία τους.
Αλλά κι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ , ο οποίος έχει ψηφίσει
και τη συνθήκη του Μάαστριχτ καθώς και την
έκθεση "σχετικά
με μια ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", που έβαζε τις βάσεις και άνοιγε
το δρόμο να δημιουργηθούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παράδοση των
λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών στους μονοπωλιακούς ομίλους, δεν έχει
καμιά διαφορά για τους εργαζόμενους. Πολύ
δε περισσότερο όταν δεν αμφισβητείται η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα λιμάνια.
Οι εργαζόμενοι στα
λιμάνια επιβάλλεται να βγάλουν ουσιαστικά συμπεράσματα, να μην εγκλωβιστούν
στους μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς που είναι ενταγμένοι οι κυβερνητικοί κι
εργοδοτικοί συνδικαλιστές.
Τώρα που η επίθεση θα
ενταθεί ακόμη περισσότερο , τώρα χρειάζεται με μεγαλύτερο σθένος να
υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα στις ΣΣΕ και την ίδια μας την
δουλειά.
Συνάδελφοι
τα λιμάνια, κρίκος στη αλυσίδα των μεταφορών μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό
εργαλείο ανάπτυξης στο κράτος που θα έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση των
κοινωνικών αναγκών κι όχι την κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτό μπορεί να γίνει με
την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων , για τη ανασύνταξη του εργατικού
συνδικαλιστικού κινήματος.
Καλούμε όλους τους
συναδέλφους-σες, σε παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΟΛΠ τη Τρίτη 4
Φλεβάρη και ώρα 8.00 πμ στα κεντρικά
γραφεία.
Δ.Ε. ΛΙΜΑΝΙΩΝ
2/2/2014
de-limanion.blogspot.gr