ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Η συζήτηση στη Βουλή για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών




Για τα σχέδια της κυβέρνησης να προκηρύξει τις επόμενες μέρες μέσω του ΤΑΙΠΕΔ την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, ενημέρωσε χτες την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης.

Μιλώντας για το σχέδιο της προκήρυξης, παρουσίασε ως υπόδειγμα την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ, όπου βρισκόταν και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, στο μονοπώλιο της COSCO, λέγοντας ότι «η επιλογή αυτή αύξησε την κίνηση, δημιούργησε θέσεις εργασίας, έφερε πολλαπλά οφέλη για την πόλη του Πειραιά». Δεν είπε, βέβαια, ότι οι όποιες θέσεις εργασίας δημιούργησε η COSCO είναι στην πλειοψηφία τους εκ περιτροπής και ανασφάλιστες, οι μισθοί είναι της πείνας και στις εγκαταστάσεις της απαγορεύεται διά ροπάλου η συνδικαλιστική εκπροσώπηση και δράση.


Ο Μ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε ότι επιλέχτηκε η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου και όχι της παραχώρησης, που αξιώνουν άλλα τμήματα του κεφαλαίου, γιατί οι θέσεις εργασίας «δεν παραχωρούνται», ενώ τώρα θα μεταφερθούν στον επενδυτή. Επίσης, επειδή με την πώληση αξιοποιείται ολόκληρο το λιμάνι και θα έρθει ζεστό χρήμα για την κάλυψη των δημοσιονομικών αναγκών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την πλευρά του, όχι μόνο εξωράισε την πολιτική της ΕΕ, αλλά επιχείρησε να σύρει τους εργαζομένους να ταυτιστούν με τμήματα του κεφαλαίου που αντιπαρατίθενται στον τρόπο ιδιωτικοποίησης που προωθεί η κυβέρνηση. Η Ν. Βαλαβάνη χαρακτήρισε την απόφαση της κυβέρνησης «ως ακραία ιδιωτικοποίηση του λιμανιού (...) που τα παραδίδει όλα στην Κίνα».
Επικαλέστηκε ακόμα και την ΕΕ, που διευθύνει τη στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων στα κράτη - μέλη, λέγοντας ότι «αυτήν τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει έρευνα» για τις φοροαπαλλαγές της COSCO! Συμπληρωματικά, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Συρμαλένιος τάχτηκε απροκάλυπτα με τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, σημειώνοντας ότι «οι ακτοπλόοι φέρνουν σοβαρές αντιρρήσεις και ενστάσεις», επειδή η κυβερνητική απόφαση «οδηγεί σε ένα μονοπώλιο από το οποίο θα εξαρτάται ολόκληρο το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας».
Λιμάνια λαϊκή περιουσία
Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση, η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου χαιρέτισε τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, οι οποίες, όπως ανέφερε, πρέπει να έχουν συμπαραστάτη όλο το λαό. Τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση έρχεται να υπηρετήσει το βασικό στόχο της αστικής τάξης, η οποία επιδιώκει την «αναβάθμιση της Ελλάδας ως διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευμάτων, επιδιώκοντας να αναβαθμίσει το ρόλο της στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και το μερίδιό της από την ιμπεριαλιστική λεία», σε βάρος των λαών.
Επισήμανε ότι όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, όπως αυτά της συγκυβέρνησης και ο ΣΥΡΙΖΑ, έχουν συμφωνήσει με τις κατευθύνσεις και τις οδηγίες της ΕΕ για την παράδοση του λιμενικού συστήματος της χώρας στα μονοπώλια. Για το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε ότι «είναι το μεγαλύτερο επιβατηγό λιμάνι στον κόσμο με πολυσύνθετες δραστηριότητες. Είναι χρυσοφόρα φλέβα» και χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση «έγκλημα σε βάρος του λαού, που φτάνει μέχρι την υπονόμευση της άμυνας της χώρας», για να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία των μονοπωλίων.
«Ζητάμε να πάρετε πίσω την απόφαση για την προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος» είπε και κάλεσε τους εργαζομένους και συνολικά το λαό «να σταθούν ενάντια στην παράδοση, με όποια μορφή και αν γίνει, των υποδομών στα μονοπώλια».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος αναρωτήθηκε: «Γιατί η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο και κόμβος για τα εμπορεύματα των πολυεθνικών; Αυτό ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων ή τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων;». Απαντώντας ο ίδιος, είπε ότι οι στόχοι της κυβέρνησης και της ΕΕ είναι ξένοι προς τα λαϊκά συμφέροντα και από εκεί το ΚΚΕ ξεκινάει την αντιπαράθεση.
«Το να γίνει η Ελλάδα», συνέχισε, «διαμετακομιστικό κέντρο είναι απόφαση εχθρική για το λαό», γιατί «αυτό προϋποθέτει ότι θα αναβαθμιστούν και θα αξιοποιηθούν συγκεκριμένα λιμάνια», αυτά που θα επιλέξουν τα μονοπώλια, όπως για παράδειγμα του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης, «και τα υπόλοιπα θα υποβαθμιστούν και θα μετατραπούν σε μαρίνες».

Τόνισε ενδεικτικά: «Τι θα γίνει με το λιμάνι της Ρόδου; Στάχτη και μπούρμπερη, γιατί, αφού δεν είναι στα σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων να αναπτυχθεί, το κράτος δεν πρόκειται να το βελτιώσει και ας πάνε να πνιγούν οι κάτοικοι». «Δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι, να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός, όχι γιατί μας ικανοποιεί αυτό που υπάρχει, αλλά αυτό που θα έρθει είναι ακόμα χειρότερο», κατέληξε μεταξύ άλλων.