Κατά 10% θα αυξηθεί το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη.
Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Βήμα FM», ανέφερε ότι «αυτό που
προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το
εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να
μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που
χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές με τα
μέσα μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το
οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι».
Ο υπουργός επιβεβαίωσε επίσης πως τελικά θα πληρωθούν από τους
επιβάτες οι δωρεάν μετακινήσεις με αφορμή τα capital controls με την
αύξηση στο εισιτήριο, λέγοντας ότι «οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων
για τους πολίτες -κατά την περίοδο των capital controls- στοίχισαν 10
εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη
μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά». Πρόσθεσε ότι «αν ήταν υγιές το
σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με
τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».
Για τις ιδιωτικοποιήσεις, ο υπουργός επανέλαβε ότι θα προχωρήσουν,
λέγοντας ότι «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΕΔΙΣΥ (Εθνικός
Διαχειριστής Σιδηροδρομικών Υποδομών ΕΔΙΣΥ ΑΕ) και των περιφερειακών
αεροδρομίων, που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία, δεν μας βρίσκουν
σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η
αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση
της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε -και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το
πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία».
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια ανέφερε ότι «μέχρι το τέλος του χρόνου
θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων»,
ενώ για τη διαγραφή οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το Δημόσιο ενόψει της
ιδιωτικοποίησης της εταιρείας ισχυρίστηκε πως «τα 800 εκατ. ευρώ είναι η
ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν
κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν
διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα
ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα
πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο».