Μέχρι τις 10 Οκτώβρη, η κυβέρνηση θα
πρέπει να έχει ολοκληρώσει τη μελέτη της σύμβασης για την ιδιωτικοποίηση
του ΟΛΠ και στη συνέχεια να πάρει τη μορφή νομοσχεδίου για να ψηφιστεί
στη Βουλή.
Από την περασμένη Τετάρτη βρίσκεται στα γραφεία της
κυβέρνησης η 80σέλιδη εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία καθορίζονται με
συγκεκριμένο τρόπο οι χώροι που παραχωρούνται στον ΟΛΠ και από εκεί στον
«επενδυτή», διαδικασία που κρίνεται απαραίτητη, για να προχωρήσει
παραπέρα η ιδιωτικοποίηση.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά
δεν αποτελεί καινούργια εξέλιξη. Στην ουσία «τρέχει» επίσημα από το
2008, όταν στην ΕΕ ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ψήφισε την Κοινή
Λιμενική Πολιτική και την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών.
Έτσι άνοιξε ο δρόμος, για να μπουν στο «παιχνίδι» από
το 2009 μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, με πρώτο την κινεζική COSCO,
στην οποία παραχωρήθηκαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ για 40 χρόνια.
Τώρα, η διαδικασία αυτή έχει φτάσει στο «δια ταύτα» και για τους υπόλοιπους χώρους του λιμανιού, στους
οποίους συμπεριλαμβάνονται η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και το πορθμείο
Πέραμα - Σαλαμίνα, το car terminal, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του
ΟΛΠ, το τμήμα του λιμανιού που αφορά την ακτοπλοΐα, ο χώρος των πρώην
Λιπασμάτων Δραπετσώνας, προβλήτες της κρουαζιέρας κ.λπ.
Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ένα «φιλέτο», γύρω από
το οποίο διεξάγεται οξύτατος ανταγωνισμός μονοπωλιακών ομίλων ισχυρών
κρατών.
Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα ακόμα χαρτί για την εγχώρια
αστική τάξη, στο πλαίσιο αυτών των ανταγωνισμών, να προωθήσει την αξίωσή
της για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων,
αναβαθμίζοντας και από αυτή την πλευρά το ειδικό βάρος της στην περιοχή
και βέβαια τα κέρδη της.
Την ίδια ώρα, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ,
ΑΠ (ΣΥΡΙΖΑ - ΛΑΕ), ΔΑΚΕ, στις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και των πρωτοβάθμιων
σωματείων στο λιμάνι, εμφανίζουν ως διεκδικητικό πλαίσιο την υπεράσπιση
του «δημόσιου ΟΛΠ», όπου μέσα χωράνε και οι ιδιώτες, είτε μέσω
συμπράξεων είτε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ. Επί της ουσίας,
προτείνουν ένα άλλο «μοντέλο» δραστηριοποίησης του κεφαλαίου στο λιμάνι.
Στο σκηνικό προστίθενται και οι δήμαρχοι των γύρων
περιοχών, δηλαδή Πειραιά, Περάματος και Κερατσινίου - Δραπετσώνας, οι
οποίοι όπως φάνηκε από τη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Ναυτιλίας
Θ. Δρίτσα την περασμένη Τρίτη, αναδεικνύουν αντίστοιχα με την ΟΜΥΛΕ
«αιτήματα».
Οι ταξικές δυνάμεις του λιμανιού
καλούν τους εργαζόμενους με γενικές συνελεύσεις σε κάθε χώρο δουλειάς,
να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα, ενάντια σε
κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Να συντονιστούν με τους
κλάδους εργαζομένων που τους αφορά το λιμάνι και με την πάλη τους να
ανοίξουν το δρόμο για λιμάνια στην υπηρεσία του λαού και όχι των
μονοπωλίων.