ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΜΙΣΟ ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΑ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ Αναλαμβάνουν την ευθύνη όλες οι ... συνιστώσες της κυβέρνησης

Σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας σπεύδει να αναλάβει την ευθύνη για την έγκριση εκταμίευσης μισού δισ. ευρώ προκειμένου να ανακατασκευαστούν και να εκσυγχρονιστούν πέντε παλαιότερα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας («P-3 Orion»), με εργολάβο την αμερικανική εταιρεία «Lockheed Martin». Εργασίες που, όπως παραδέχεται η ίδια η κυβέρνηση, θα γίνουν για τις ανάγκες περιπολιών του ΝΑΤΟ στη νοτιοανατολική πτέρυγά του, στοχοποιώντας ακόμα και «μεταναστευτικές ροές».
Συγκεκριμένα, σε χτεσινή ανακοίνωσή τους και απαντώντας σε δημοσιεύματα του αστικού Τύπου, ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας Κ. Ησυχος (στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ) και ο υφυπουργός Αμυνας Ν. Τόσκας (από το 2009 έως τον Ιούλη του 2011 επικεφαλής του γραφείου του υπουργού Αμυνας επί κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου, Π. Μπεγλίτη - φέρεται ως ο κύριος συντάκτης του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για την Αμυνα στις εκλογές του 2009), αναφέρουν:
«Τα κέντρα υπονόμευσης της κυβέρνησης διαρρέουν, μέσω δημοσιευμάτων, νέα σενάρια φαντασίας περί τριβών και αντιθέσεων στην κυβέρνηση, τη φορά αυτή στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Αυτή τη φορά, αφορμή στάθηκε η υπογραφή από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Καμμένο της απόφασης του ΚΥΣΕΑ (και της προηγούμενης κυβέρνησης) για τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα σχετικά δημοσιεύματα εμφανίζουν τον αναπληρωτή υπουργό Κώστα Ησυχο και τον υφυπουργό Νίκο Τόσκα ως "διαφωνούντες" με την παραπάνω απόφαση. Δεν πρόκειται παρά για μια ακόμα κατασκευή, της οποίας στόχος είναι η παροχή "καλών υπηρεσιών" σε έτσι και αλλιώς γνωστά από πριν σχέδια αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης. Ας μην βαυκαλίζονται με το γεγονός ότι αυτά, τα δικά τους "όνειρα θερινής νυκτός" θα γίνουν ευρέως πιστευτά».
Θυμίζουμε ότι, προχτές, η κυβέρνηση έσπευσε να εκδώσει για το θέμα «non paper», αναφέροντας επί λέξει ότι: «Από το 2009 μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό έμεινε χωρίς αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Πού είναι το πρόβλημα; Το κάθε αεροσκάφος "P-3" μπορεί να πετά επί 12 ώρες συνεχώς και να ελέγχει τεράστιες περιοχές του Αιγαίου και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Τι ελέγχει; Από κινήσεις υποβρυχίων και πλοίων μέχρι μεταναστευτικές ροές, κ.λπ. Το θέμα δεν είναι κυρίως "ελληνικό" αλλά ΝΑΤΟικό. Το NATO θέλει κάθε μέρα για τις δικές του ανάγκες εναέρια επιτήρηση σε Αιγαίο και νοτιοανατολική Μεσόγειο. Χωρίς αεροπλάνα αυτό δεν μπορούσε να γίνει σωστά. Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν τα C-130, μετά τα... πυροσβεστικά αεροσκάφη, και στη συνέχεια πλοία! Μετά έγινε το αναμενόμενο. Τη ΝΑΤΟική επιτήρηση ανέλαβαν οι Τούρκοι που έχουν νέα αεροσκάφη, τα CN -235. Οι Τούρκοι, λοιπόν, άρχισαν να πετούν με "ΝΑΤΟικό καπέλο" και πηγαίνοντας προς νοτιοανατολική Μεσόγειο περνούν απ' όλο το Αιγαίο με τις ευλογίες του NATO».
Αλλο ένα σημείο όπου οι αστικές τάξεις Ελλάδας και Τουρκίας ανταγωνίζονται για το ποια μπορεί να καλύψει καλύτερα τις «ανάγκες του ΝΑΤΟ» στην ευρύτερη περιοχή, αναζητώντας κάποιο προβάδισμα στην εκμετάλλευση πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.