Η συνέχιση της πολιτικής διείσδυσης του
κεφαλαίου σε τομείς που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζονταν από ισχυρή παρουσία
του Δημοσίου, ήταν η μόνη «δέσμευση» που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας
στους εργαζομένους στα λιμάνια, στη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση
της Ομοσπονδίας Μόνιμων Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας ( ΟΜΥΛΕ).
Ο Θ. Δρίτσας επανέλαβε ότι δε θα προχωρήσει η πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και πως το Δημόσιο θα πάρει πίσω τις μετοχές των Οργανισμών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, δεν ανέφερε τι θα γίνει στη συνέχεια, ενώ σημείωσε με νόημα προς τους εργαζόμενους ότι πρέπει να ανοίξει η συζήτηση «τι σημαίνει τελικά δημόσιο λιμάνι». Εκανε επίσης σαφές ότι δεν τίθεται θέμα ακύρωσης του λεγόμενου «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ - COSCO και συνολικά δεν «βάζουμε θέμα ακύρωσης καμίας σύμβασης» που έχει υπογραφεί μέχρι τώρα με τα μονοπώλια για την εκμετάλλευση των λιμανιών.
Οι προθέσεις της κυβέρνησης απέναντι στα λιμάνια διαφάνηκαν και όταν ο αναπληρωτής υπουργός αρνήθηκε να δεσμευτεί στο αίτημα που πρόβαλαν αρχικά οι συνδικαλιστές της παράταξης «Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών» και στη συνέχεια και οι υπόλοιποι συνδικαλιστές, να σταματήσει κάθε είδους ιδιωτικοποίηση των λιμανιών είτε με παραχώρηση, είτε με συμπράξεις με τους επιχειρηματικούς ομίλους, ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
Δε δεσμεύτηκε, επίσης, απέναντι στα αιτήματα των εργαζομένων να καταργηθεί ο «μνημονιακός» νόμος 4024/2013, με τον οποίο μειώθηκαν οι μισθοί στο λιμάνι κατά 35% και να γίνουν προσλήψεις, για να σταματήσει η μεγάλη εντατικοποίηση που αντιμετωπίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τήρηση των μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς. Οσο για το αίτημα να εφαρμοστούν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τους εργαζόμενους σε όλα τα λιμάνια που έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο - από το οποίο εξαιρέθηκαν οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ - παρέπεμψε για απάντηση στο υπουργείο Εργασίας.
Ο Θ. Δρίτσας επανέλαβε ότι δε θα προχωρήσει η πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και πως το Δημόσιο θα πάρει πίσω τις μετοχές των Οργανισμών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, δεν ανέφερε τι θα γίνει στη συνέχεια, ενώ σημείωσε με νόημα προς τους εργαζόμενους ότι πρέπει να ανοίξει η συζήτηση «τι σημαίνει τελικά δημόσιο λιμάνι». Εκανε επίσης σαφές ότι δεν τίθεται θέμα ακύρωσης του λεγόμενου «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ - COSCO και συνολικά δεν «βάζουμε θέμα ακύρωσης καμίας σύμβασης» που έχει υπογραφεί μέχρι τώρα με τα μονοπώλια για την εκμετάλλευση των λιμανιών.
Οι προθέσεις της κυβέρνησης απέναντι στα λιμάνια διαφάνηκαν και όταν ο αναπληρωτής υπουργός αρνήθηκε να δεσμευτεί στο αίτημα που πρόβαλαν αρχικά οι συνδικαλιστές της παράταξης «Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών» και στη συνέχεια και οι υπόλοιποι συνδικαλιστές, να σταματήσει κάθε είδους ιδιωτικοποίηση των λιμανιών είτε με παραχώρηση, είτε με συμπράξεις με τους επιχειρηματικούς ομίλους, ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
Δε δεσμεύτηκε, επίσης, απέναντι στα αιτήματα των εργαζομένων να καταργηθεί ο «μνημονιακός» νόμος 4024/2013, με τον οποίο μειώθηκαν οι μισθοί στο λιμάνι κατά 35% και να γίνουν προσλήψεις, για να σταματήσει η μεγάλη εντατικοποίηση που αντιμετωπίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τήρηση των μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς. Οσο για το αίτημα να εφαρμοστούν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τους εργαζόμενους σε όλα τα λιμάνια που έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο - από το οποίο εξαιρέθηκαν οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ - παρέπεμψε για απάντηση στο υπουργείο Εργασίας.