Η κοινή γραμμή πλεύσης εφοπλιστικού κεφαλαίου
και νέας κυβέρνησης, που προμηνύει νέα δεινά για τους ναυτεργάτες και
όχι μόνο, ήταν αυτό που αναδείχθηκε από τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της
Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θ. Βενιάμης, κατά την εισηγητική του ομιλία στη γενική συνέλευση της Ενωσης, που έγινε προχτές το βράδυ.
«Με μεγάλη χαρά», ανέφερε ο Θ. Βενιάμης, «θέλω να καλωσορίσω τις πρόσφατες δηλώσεις των κυρίων Γιώργου Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα, Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αντίστοιχα, κατά την τελετή παράδοσης του Υπουργείου Ναυτιλίας, από τις οποίες διαφαίνεται ότι αναγνωρίζεται πλήρως η σημασία και η δυναμική του παραγωγικού πυλώνα της ναυτιλίας για την ανάπτυξη της πατρίδας μας. (...) Θέλω να επισημάνω ότι θα σταθούμε κοντά τους, υποστηρικτές στο έργο τους και πρόθυμοι για μία εποικοδομητική συνεργασία προς το κοινό όφελος της ναυτιλίας μας και της πατρίδας μας».
Στις δηλώσεις του, τις οποίες υποδέχτηκε περιχαρής ο πρόεδρος της μεγαλύτερης εφοπλιστικής Ενωσης, ο Γ. Σταθάκης είχε σημειώσει μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία κατέχει μια στρατηγική θέση στο διεθνή χώρο, αναντικατάστατη, ανταγωνίζεται επιτυχώς σε πολύ έντονες συνθήκες και τις άλλες χώρες τις Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις διεθνείς ανταγωνιστικές δυνάμεις. Αρα ο στρατηγικός χώρος είναι αδιαπραγμάτευτος, συνεπώς η αρωγή και η στήριξη πρέπει να έχει σαφώς τη διατήρηση και την ενίσχυση αυτής της σχέσης που έχει στη διεθνή αγορά».
Η δυναμική της «ελληνικής ναυτιλίας» για την οποία κάνει λόγο ο Θ. Βενιάμης και η «ενίσχυση» της θέσης «που έχει στη διεθνή αγορά» που αναφέρει ο υπουργός Γ. Σταθάκης, με άλλα λόγια τα κέρδη των εφοπλιστών, εξασφαλίζονται κάθε φορά με σφοδρό χτύπημα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με την ένταση της εκμετάλλευσης στα καράβια και με νέα προνόμια (επιδοτήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, απίστευτες φοροαπαλλαγές κ.ά.) που ακριβοπληρώνει συνολικά ο λαός.
Από πάνω προσπάθησε να εμφανίσει τους εφοπλιστές και ως «εθνικούς ευεργέτες», επειδή δέχτηκαν «εθελοντικά» να «προσφέρουν» στα δημόσια ταμεία 420 εκατ. ευρώ σε 4 χρόνια, δηλαδή λιγότερο και από 20 ευρώ την ημέρα ανά μονάδα πλοίου και πέταξαν κάτι ψίχουλα για τη σίτιση περίπου 9.000 ανθρώπων μέσω της Εκκλησίας...
«Με μεγάλη χαρά», ανέφερε ο Θ. Βενιάμης, «θέλω να καλωσορίσω τις πρόσφατες δηλώσεις των κυρίων Γιώργου Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα, Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αντίστοιχα, κατά την τελετή παράδοσης του Υπουργείου Ναυτιλίας, από τις οποίες διαφαίνεται ότι αναγνωρίζεται πλήρως η σημασία και η δυναμική του παραγωγικού πυλώνα της ναυτιλίας για την ανάπτυξη της πατρίδας μας. (...) Θέλω να επισημάνω ότι θα σταθούμε κοντά τους, υποστηρικτές στο έργο τους και πρόθυμοι για μία εποικοδομητική συνεργασία προς το κοινό όφελος της ναυτιλίας μας και της πατρίδας μας».
Στις δηλώσεις του, τις οποίες υποδέχτηκε περιχαρής ο πρόεδρος της μεγαλύτερης εφοπλιστικής Ενωσης, ο Γ. Σταθάκης είχε σημειώσει μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία κατέχει μια στρατηγική θέση στο διεθνή χώρο, αναντικατάστατη, ανταγωνίζεται επιτυχώς σε πολύ έντονες συνθήκες και τις άλλες χώρες τις Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις διεθνείς ανταγωνιστικές δυνάμεις. Αρα ο στρατηγικός χώρος είναι αδιαπραγμάτευτος, συνεπώς η αρωγή και η στήριξη πρέπει να έχει σαφώς τη διατήρηση και την ενίσχυση αυτής της σχέσης που έχει στη διεθνή αγορά».
Η δυναμική της «ελληνικής ναυτιλίας» για την οποία κάνει λόγο ο Θ. Βενιάμης και η «ενίσχυση» της θέσης «που έχει στη διεθνή αγορά» που αναφέρει ο υπουργός Γ. Σταθάκης, με άλλα λόγια τα κέρδη των εφοπλιστών, εξασφαλίζονται κάθε φορά με σφοδρό χτύπημα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με την ένταση της εκμετάλλευσης στα καράβια και με νέα προνόμια (επιδοτήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, απίστευτες φοροαπαλλαγές κ.ά.) που ακριβοπληρώνει συνολικά ο λαός.
Εκμετάλλευση «σύμφωνα με τα διεθνώς κρατούντα»...
Ο
πρόεδρος της ΕΕΕ έδωσε με στοιχεία αυτή την τεράστια κερδοφορία που
καταγράφουν οι εφοπλιστές, σε συνθήκες καπιταλιστικής ανάκαμψης, αλλά
και σε συνθήκες κρίσης: «Η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία
στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία της στη διεθνή κατάταξη,
εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά
σημαντικών κατηγοριών πλοίων όπως στα δεξαμενόπλοια με ποσοστό 23% και
στα πλοία χύδην μεταφορών με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της
ελληνικής πλοιοκτησίας». Προαναγγέλλοντας νέα επίθεση στα ναυτεργατικά
δικαιώματα, πρόσθεσε ότι «η ναυτιλία είναι μια διεθνής δραστηριότητα που
υπόκειται σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού. Βασική προϋπόθεση για να
δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στα ελληνόκτητα πλοία είναι η
επικράτηση μισθολογικών συνθηκών σύμφωνων με τα διεθνώς κρατούντα στη
διεθνή ναυτιλία και πάντοτε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις διεθνείς
συμβάσεις», με άλλα λόγια μισθούς και εργασιακές σχέσεις Φιλιππίνων.Από πάνω προσπάθησε να εμφανίσει τους εφοπλιστές και ως «εθνικούς ευεργέτες», επειδή δέχτηκαν «εθελοντικά» να «προσφέρουν» στα δημόσια ταμεία 420 εκατ. ευρώ σε 4 χρόνια, δηλαδή λιγότερο και από 20 ευρώ την ημέρα ανά μονάδα πλοίου και πέταξαν κάτι ψίχουλα για τη σίτιση περίπου 9.000 ανθρώπων μέσω της Εκκλησίας...