ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ «Πακέτο» στους ιδιώτες επενδυτές τα περιφερειακά αεροδρόμια Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η σχετική απόφαση

«
Πακέτο» στην κοινοπραξία της γερμανικής «Fraport» με τη «Slentel» (όμιλος Κοπελούζου) εκχώρησε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ολοκληρώνοντας κατά γράμμα και στο ακέραιο τους όρους της συμφωνίας, όπως είχαν αποφασιστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή τους. Ακόμα, αυτή η απόφαση είναι στην κατεύθυνση της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών.
Πρόκειται για την εφαρμογή ενός ακόμη από τα προαπαιτούμενα αντιλαϊκά μέτρα του τρίτου μνημονίου, ενώ η σχετική απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, με τις υπογραφές του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκη και των υπουργών Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτου, Οικονομίας, Γ. Σταθάκη και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Π. Σκουρλέτη.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου, για την ιδιωτικοποίηση των οποίων ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανιζόταν να προβάλει διάφορες «ενστάσεις», όπως περί όρων που δεν είναι προς το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου, ξεπουλήματος κ.ά...
Με βάση την κατάληξη του διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 1 χρόνο, η κοινοπραξία «Fraport-Slentel» θα καταβάλλει τίμημα ύψους 1,23 δισ. ευρώ καθώς και άλλες καταβολές, ανάλογα με τα ετήσια έσοδα για την περίοδο της παραχώρησης, που φτάνει τα 40 χρόνια. Παράλληλα, οι ιδιώτες έχουν δεσμευτεί για επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ σε ολόκληρη την περίοδο που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Το μονοπώλιο της «Fraport» διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Φρανκφούρτης, Ανόβερου, Νέου Δελχί, Ντακάρ, Λίμας, Σιάν (Κίνα), με βασικούς μεγαλομετόχους το ομόσπονδο κρατίδιο της Εσσης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσσης και την αεροπορική εταιρεία «Lufthansa». Τα ποσοστά συμμετοχής στην επιχειρηματική κοινοπραξία διαμορφώνονται στο 70% για τη «Fraport» και 30% για την εταιρία του ομίλου Κοπελούζου.
Από την πλευρά της, η Α. Μπράιτχαρτ, εκπρόσωπος του Επιτρόπου Οικονομίας, Π. Μοσκοβισί, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λαμβάνει υπόψη της τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων και αναμένει περαιτέρω πληροφορίες.
Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων
Ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της κρατικής περιουσίας που βρίσκεται στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ (δημιούργημα του προηγούμενου μνημονίου), θα περάσει στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συγκυβέρνηση δεσμεύεται στο προσεχές διάστημα να ολοκληρώσει τις διαδικασίες που χρειάζονται για την «αξιοποίηση» των: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδό, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, τη ΔΕΣΦΑ, το συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης, τις εκτάσεις σε Ποσείδι Χαλκιδικής και Αφάντου Ρόδου. Επίσης, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν «δεσμευτικές ημερομηνίες» για τους διαγωνισμούς των λιμανιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέχρι το τέλος Οκτώβρη 2015.
Παράλληλα, σύμφωνα με το τρίτο μνημόνιο, συγκροτείται νέο «ανεξάρτητο» Ταμείο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, που αφορά στην κλιμάκωση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, ύψους 50 δισ. ευρώ. Ο σχετικός εφαρμοστικός νόμος θα έχει ψηφιστεί έως το τέλος Οκτώβρη, προκειμένου το νέο Ταμείο να αρχίσει να λειτουργεί από τα τέλη του 2015. Σύμφωνα με τη συγκυβέρνηση, στο υπό διαμόρφωση Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, νευραλγικές υποδομές, καθώς και «φιλέτα» ακίνητης δημόσιας περιουσίας, ενώ συζητείται και η εκχώρηση σε αυτό και του συνόλου των μελλοντικών εσόδων που θα δημιουργούνται από την εκμετάλλευση του ορυκτού/φυσικού πλούτου της χώρας.
Καραδοκούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι
Οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι καραδοκούν και ήδη είναι γνωστές οι επαφές τους με κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης, η οποία πρωτοστατεί στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής, που ανοίγει νέα πεδία κερδοφορίας του κεφαλαίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκυβέρνηση πανηγυρίζει για το γεγονός ότι τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται να «πιαστούν» σε βάθος 30ετίας, άρα μπορούν να επιτευχθούν μεγαλύτερα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις, «όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές». Η παράδοση δηλαδή των στρατηγικών υποδομών, του ορυκτού πλούτου της χώρας στα μονοπώλια είναι δεδομένη και πλέον αυτό που μπαίνει σε συζήτηση είναι το πώς θα μοιραστεί η πίτα, το πόσο θα κοστίσει αυτό το μοίρασμα και το πότε θα γίνει. Πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν ότι «το Ταμείο θα πρέπει να εφευρίσκει τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ' ανάγκη από την πώληση ακινήτων του Δημοσίου» και πως «ο χρόνος ζωής (30 χρόνια) δίνει τη δυνατότητα στο Ταμείο να "καλλιεργήσει" τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους - καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι κ.λπ.».
Ακόμα, η συγκυβέρνηση ισχυρίζεται πως «από τα 50 δισ. ευρώ, το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών (εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών), ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει το μισό σε ανάπτυξη και το άλλο μισό στην αποπληρωμή χρέους». Ουσιαστικά, δηλαδή, το 75% θα οδηγηθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε τμήματα του κεφαλαίου για τη λεγόμενη καπιταλιστική ανάκαμψη, η οποία περνά μέσα από τα συντρίμμια των δικαιωμάτων των εργαζομένων, που κατεδαφίζονται εδώ και χρόνια από τη στρατηγική της ΕΕ, που υλοποιείται και μέσω των μνημονίων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ. Οσο για το υπόλοιπο 25% που λένε ότι θα πάει στην αποπληρωμή του χρέους, αυτό δεν το δημιούργησε ο λαός, αλλά θα συνεχίσει να το πληρώνει με τα μέτρα-«καρμανιόλα».