Η 15 Δεκέμβρη ορίστηκε η
ημερομηνία κατάθεσης προσφορών από τα «ενδιαφερόμενα» μονοπώλια
«COSCO», «APM Terminals» (θυγατρική της δανέζικης «Maersk») και «ICTS»
για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, μέσω της πώλησης του 67% των μετοχών του (51% τώρα και το υπόλοιπο πακέτο σταδιακά).
Παράλληλα, στις αρχές Δεκέμβρη αναμένεται να
ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ΟΛΠ,
όπου θα ορίζονται οι χώροι χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των
κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που
παραχωρούνται στον ΟΛΠ. Η διαδικασία αυτή αποτελεί προϋπόθεση της
ιδιωτικοποίησης, ώστε να γνωρίζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι τι
παίρνουν...
Η σύμβαση θα επικυρωθεί από τη Βουλή.
Η ανακοίνωση της ημερομηνίας κατάθεσης προσφορών ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, σε συνάντησή του με τον πρόεδρο του Εμποροβιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Β. Κορκίδη.
Ο τελευταίος, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις,
επιβεβαιώνοντας τους ενδοκαπιταλιστικούς ανταγωνισμούς για το λιμάνι του
Πειραιά «επανέλαβε την πρόταση του Επιμελητηρίου για τη δημιουργία
ενός κοινοπρακτικού σχήματος από φορείς των ΟΤΑ, Επιμελητηρίων, θεσμικών
φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του ΟΛΠ για την αγορά μετοχών
του».
Στη συνάντηση έγινε λόγος και για την επαναπροκήρυξη, εντός της ερχόμενης βδομάδας, από τη ΓΑΙΑΟΣΕ του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, εξέλιξη την οποία ο Β. Κορκίδης χαρακτήρισε θετική, επειδή συμπίπτει με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι «κάθε μεγάλο λιμάνι χρειάζεται δίπλα του ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο» και
ότι το ΕΒΕΠ εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση, γιατί είναι προς
όφελος των επιχειρήσεων του Πειραιά, η ανάδειξη του λιμανιού«ως τον
μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε κέντρο
"Logistics", αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών».