ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Πήραμε τη διαβεβαίωση των εφοπλιστών...

Η ενίσχυση της κερδοφορίας των εφοπλιστών και των επιχειρηματικών ομίλων, που δραστηριοποιούνται στις συνδυασμένες μεταφορές, είναι από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, ο οποίος, από την άλλη, όσον αφορά τους ναυτεργάτες, για την επίλυση των προβλημάτων τους όπως η ανεργία, η απλήρωτη δουλειά, η εφαρμογή των ΣΣΕ τα εναπόθεσε ...στην καλή διάθεση των εφοπλιστών.
Ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει απευθύνει την «πρόσκληση προς κάθε κατεύθυνση για μια νέα ισχυρή και βιώσιμη συμφωνία που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας για τους Ελληνες ναυτικούς κυρίως στην ποντοπόρο ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα, στα τουριστικά σκάφη» και πρόσθεσε πως «σταθερή προϋπόθεση όμως για μια έντιμη συμφωνία δεν μπορεί παρά να είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας», δηλαδή η εφαρμογή των ΣΣΕ έγινε τώρα «συμφωνία κυριών»!
Για την απλήρωτη εργασία στα καράβια κυρίως της ακτοπλοΐας σημείωσε ότι «στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Ενωσης Ακτοπλόων πήραμε τη διαβεβαίωση ότι το αργότερο μέχρι το Πάσχα δεν θα υπάρχει ούτε ένας ναυτικός απλήρωτος», ανάλογες ήταν οι «δεσμεύσεις» κάθε φορά και από τους υπουργούς Ναυτιλίας των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Οσον αφορά την ακτοπλοΐα η κυβέρνηση προγραμματίζει «σχεδιασμό του δημόσιου δικτύου ακτοπλοΐας και η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου. Σημαντικό εργαλείο θα είναι ο δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στόχο που τον θέτουμε προς διαβούλευση». Πρόκειται για γνωστή θέση του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμπραξη του δημοσίου και τους εφοπλιστές, αλλά και τη χρηματοδότησή τους από κοινοτικά προγράμματα για την ανανέωση του στόλου τους.
Για τα λιμάνια σημείωσε ότι ήδη έχει εξαγγελθεί η δέσμευση για το σταμάτημα ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ. Να σημειωθεί ότι, όπως είναι γνωστό, θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η «αξιοποίηση» των λιμανιών με συμπράξεις δημοσίου με τους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ δείχνοντας την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει το «έργο» της προηγούμενης για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο, προκειμένου να ενισχυθεί η θέση της αστικής τάξης στην ευρύτερη περιοχή τόνισε τη σημασία που έχει η «ένταξη των μεγάλων κυρίως λιμανιών στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών».