Η αναθεωρημένη λιμενική πολιτική της ΕΕ έχει στόχο την ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών, την παράδοση των δημόσιων λιμενικών υποδομών στους μονοπωλιακούς ομίλους, ανοίγοντας έτσι ένα ακόμη πεδίο κερδοφορίας τους. Τα πιο πάνω τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης, μιλώντας σε εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών.
Στην τοποθέτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε τα εξής:
«Η αναθεωρημένη "Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική" της ΕΕ στοχεύει στην πλήρη απελευθέρωση, την ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών, την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και την παράδοση των δημόσιων υποδομών τους στους μονοπωλιακούς ομίλους. Τα λιμάνια θα αποτελέσουν ένα ακόμη χρυσοφόρο τομέα μονοπωλιακής δράσης. Τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων θα γίνουν έρμαιο στην αρπακτική κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι δημόσιες υποδομές στρατηγικής σημασίας για την κυριαρχία των κρατών-μελών της ΕΕ, επιφέροντας ακόμη ένα συντριπτικό πλήγμα όχι μόνο στην ποιότητα των υπηρεσιών και την αύξηση του κόστους τους για τους εργαζόμενους, αλλά συνολικά στα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Η λιμενική στρατηγική της ΕΕ αποτελεί χειροπιαστό παράδειγμα για την καπιταλιστική ανάπτυξη που υπόσχονται ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις. Μεγαλύτερα κέρδη για τα μονοπώλια, εργασιακός μεσαίωνας για τους εργαζόμενους, υπονόμευση των παραγωγικών δυνατοτήτων για μία άλλη ανάπτυξη προς όφελος της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.

Η Ελλάδα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υλοποίησης αυτής της πολιτικής. Μεγάλο τμήμα στο λιμάνι του Πειραιά έχει παραδοθεί στον κινέζικο μονοπωλιακό κολοσσό της COSCO. Η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ προωθεί την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους και των υπόλοιπων τμημάτων του λιμανιού του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και άλλων λιμανιών της χώρας.
Η πολιτική των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, που στηρίζουν την ΕΕ, την "υγιή ανταγωνιστικότητα" και την "υγιή" καπιταλιστική ανάπτυξη σπέρνει συγχύσεις και αυταπάτες στους εργάτες, χειραγωγεί λαϊκές συνειδήσεις, προσφέροντας τεράστιες υπηρεσίες στη διαιώνιση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των δυνάμεων αυτών είναι ο καιροσκοπισμός, με άλλα λόγια να μιλάνε στους εργάτες και στα λαϊκά στρώματα και άλλα να κάνουν στην πράξη, όταν πρέπει να πάρουν θέση με τίνος τα συμφέροντα θα στοιχηθούν: Με τα μονοπώλια ή με το λαό. Γι' αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι στο Ευρωκοινοβούλιο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα του ΚΕΑ υπερψήφισαν την έκθεση του Ortuondo Larrea "σχετικά με μια ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", που χειροκροτούσε την Ανακοίνωση της Επιτροπής για "μία ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", που έβαζε τις βάσεις και άνοιγε το δρόμο στη σημερινή εξέλιξη (που αποτελούσε πάντοτε στόχο της ΕΕ), με την αναθεωρημένη λιμενική πολιτική της ΕΕ να δημιουργηθούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παράδοση των λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών στους μονοπωλιακούς ομίλους. Είναι ακριβώς αποτέλεσμα της πολιτικής που θέλει τη διατήρηση της κυριαρχίας των μονοπωλίων και στην εξουσία και στην οικονομία, με διαφορετικό όμως μείγμα διαχείρισης, που τμήματα του κεφαλαίου προκρίνουν σήμερα σαν πιο αποτελεσματικό για την επανεκκίνηση της καπιταλιστικής ανάπτυξης.
Αναδεικνύεται καθημερινά η αναγκαιότητα της πολιτικής πρότασης του ΚΚΕ. Η αποδέσμευση από την ΕΕ και κάθε ιμπεριαλιστική συμμαχία, μονομερής διαγραφή του χρέους, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, η λειτουργία τους κάτω από κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο στα χέρια της εργατικής - λαϊκής εξουσίας είναι ο μοναδικός δρόμος για την ανακούφιση του εργαζόμενου λαού, για την απόλαυση του πλούτου που παράγει». 
Ο Γ. Παπαβασιλείου
Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών και η ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων αποτελεί στρατηγική επιλογή της ΕΕ ήδη από τη συνθήκη του Μάαστριχτ. Τα παραπάνω τόνισε ο Γιώργος Παπαβασιλείου, μέλος του ΔΣ τηςΟμοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, στέλεχος του ΠΑΜΕ, σε παρέμβασή του στην ίδια εκδήλωση. 

Πηγή:902