ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις

Η συγκυβέρνηση ενεργοποιεί άμεσα τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης νευραλγικών υποδομών, εκχωρώντας τες σε μονοπώλια - «στρατηγικούς επενδυτές».
Ειδικότερα:
ΟΛΠ: Η συγκυβέρνηση ετοιμάζεται να εκχωρήσει σε πρώτη φάση το πλειοψηφικό πακέτο του 51%. Μάλιστα, δεσμεύεται πλέον σε βάθος 5ετίας να φτάσει στο 67%. Ενδιαφερόμενοι επενδυτές εμφανίζονται η «Cosco» και η «APM Terminals».
Περιφερειακά αεροδρόμια: Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται ικανοποιημένο με τη συμφωνία ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την εκχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σε μια κοινή επιχείρηση με επικεφαλής τη γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων «Fraport». Η ολοκλήρωση της πώλησης θα πρέπει να αναμένεται μέσα στον Ιούνη.
ΔΕΣΦΑ: Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει πλέον να πουλήσει το 49% του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη «Socar», έναντι του 69% που προγραμματιζόταν αρχικά. Είναι φανερή η πρόθεση για το άνοιγμα της ενεργειακής αγοράς και σε άλλους «παίχτες», στο πλαίσιο μοιράσματος της «πίτας».
Eπίσης, το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει τις διαβουλεύσεις για την εκχώρηση του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού και της περιοχής - φιλέτου στους «επενδυτές» της «Lamda Development».

Το «κόστος» των βιομηχάνων
 
Την ίδια ώρα, κι ενώ τα ζητήματα της Ενέργειας βρίσκονται, μεταξύ άλλων, στην ατζέντα των διαβουλεύσεων σε επίπεδο Brussels Group, ο μεγαλοεπιχειρηματίας Ε. Μυτιληναίος, πρόεδρος του ομώνυμου επιχειρηματικού ομίλου, μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, σημείωσε πως «η ζημιά που γίνεται στην αγορά και την οικονομία, δεν θα διορθωθεί αυτόματα μόλις υπάρξει συμφωνία».
Αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος, πρόσθεσε πως μόλις ολοκληρωθεί σχετική μελέτη του ΣΕΒ και αφού ενημερωθεί η νέα διοίκηση της ΔΕΗ «θα διαπραγματευτούμε ένα τίμημα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο», που είναι, όπως είπε, 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Παράλληλα, επισήμανε ότι το κόστος του χρήματος για τον όμιλο είναι 50 εκατ. ευρώ υψηλότερο σε σχέση με μια αντίστοιχη εταιρεία στη Γερμανία.