ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ: Παζάρια με τα μονοπώλια για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών




Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα παζάρια της κυβέρνησης με τους μονοπωλιακούς ομίλους για την παράδοση των λιμενικών υποδομών της χώρας, με πρώτο στη λίστα το λιμάνι του Πειραιά. Χτες ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, συναντήθηκε με «με υψηλόβαθμα στελέχη της «COSCO», παρουσία του πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, ZouXiaoli».Σύμφωνα με το δελτίο, η συνάντηση «είχε ως επίκεντρο συζήτησης την επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του Πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ (σ.σ που αναμένεται μέσα στον Ιούλιο), τη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών, που επιβεβαιώνεται από την παρουσία και τις επενδύσεις της "COSCO" στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και το επίσημο ενδιαφέρον της "COSCO" για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ».
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης, στο τέλος της συνάντησης, δίνοντας τα διαπιστευτήριά του στους μονοπωλιακούς ομίλους, ισχυρίστηκε ότι: «Η παρουσία της "COSCO" στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια, εξάλλου, έχει επιφέρει μεγάλα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς έχει καταγράψει μια μεγάλη αύξηση στην κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά», όταν με το φιλικό διακανονισμό που έχει υπογραφεί με την "COSCO", και αναμένεται να επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το κινεζικό μονοπώλιο απαλλάσσεται και από τα ψίχουλα που πλήρωνε μέχρι τώρα στον ΟΛΠ ως «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα», δηλαδή κάτι σα νοίκι.
Οσον αφορά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, διαδικασία που έχει μπει πια στην τελική ευθεία, ανέφερε ότι: «Ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι με πολλαπλές χρήσεις. Εμείς, έχουμε αποφασίσει να εκμεταλλευτούμε τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας και, γι' αυτό, προχωράμε στην αποκρατικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού». Να σημειωθεί ότι οι ανταγωνισμοί των μονοπωλίων για το ποιος θα πάρει το λιμάνι του Πειραιά είναι οξύτατοι. Ενώ αντιθέσεις εκφράζονται σε τμήματα του κεφαλαίου για το πώς θα γίνει η ιδιωτικοποίηση. Αν δηλαδή θα είναι με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ ή με παραχώρηση. Ανταγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει ενεργά και ο ΣΥΡΙΖΑ, παίρνοντας μάλιστα το μέρος των εφοπλιστών, όπως και ο συνδυασμός του νεοεκλεγέντος δημάρχου Γ. Μώραλη.
Αναφορά έκανε ο υπουργός και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, λέγοντας ότι: «Ο Πειραιάς σήμερα έχει μια μεγάλη και εξειδικευμένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην οποία στοχεύουμε, μέσα από τις κατάλληλες επενδύσεις, να προσελκύσουμε όλα τα ελληνόκτητα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο», δείχνοντας έτσι και τους λόγους που μεγαλοεργολάβοι και εφοπλιστές έχουν βάλει στόχο τα ταξικά σωματεία της Ζώνης, βάζοντας μάλιστα και τους χρυσαυγίτες για να «καθαρίσουν». Ενώ οι φασίστες έχουν ήδη έτοιμο και το δουλεμπορικό γραφείο, με το οποίο επιδιώκουν να μετατρέψουν τους εργάτες της Ζώνης σε πάμφθηνο εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα, ακόμα και σε μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς.
Οσον αφορά συνολικά τα λιμάνια της χώρας, ο υπουργός, την περασμένη Παρασκευή με δηλώσεις του στην «Wall Street Journal», έκανε σαφές ότι όλα τα μεγάλα λιμάνια θα παραδοθούν στα μονοπώλια, ενώ εξετάζεται πώς θα «προσελκυστούν επενδύσεις» και για τα μικρότερα. «Στρώνουμε το κόκκινο χαλί για τους επενδυτές», δήλωσε.