ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα είναι ο φόρος των εφοπλιστών ανά μονάδα πλοίου

Προκλητικά ανύπαρκτη η φορολόγησή τους ακόμη και με το «πουρμπουάρ»


Δέκα ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο τους είναι ο φόρος που πληρώνουν οι εφοπλιστές, με βάση τις απανωτές φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και διατηρεί ως «κόρη οφθαλμού» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την ίδια ώρα που έχει εξαπολύσει άγρια φοροληστεία σε βάρος του λαού.
Το νούμερο αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή στις 5 Απρίλη και γνωστοποιήθηκαν χτες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρ. Αλεξιάδης, μετά από Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχε υποβληθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη.
Οι βουλευτές, με την αίτησή τους, ζητούσαν να ενημερωθούν τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές τα έτη 2013, 2014 και 2015 για τα πλοία με ελληνική σημαία της πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1977 (δηλαδή φορτηγά δεξαμενόπλοια, άνω των 3.000 κοχ, επιβατηγά κ.ά.) και τα πλοία της δεύτερης κατηγορίας του ίδιου νόμου (άλλα πλοιάρια άνω των 500 κοχ). Στην ίδια αίτηση, οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούσαν να ενημερωθεί η Βουλή για τον αριθμό των ναυτιλιακών εταιρειών και τι ποσά έχουν καταβάλει με βάση το «συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών» που είχε συμφωνηθεί το 2013.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι εισπράξεις από φόρους πλοίων το 2013 ήταν 14.013.519,90, το 2014 ήταν 13.154.712,39 και το 2015 το ποσό ανερχόταν σε 17.617.781,18. Το άθροισμα αυτών των ποσών δείχνει ότι οι εφοπλιστές σε αυτά τα τρία χρόνια πλήρωσαν - αν όντως είναι έτσι - 44.786.013,47 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος το 2014 ανερχόταν σε 3.885 πλοία, τα στοιχεία για το 2015 δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί, ωστόσο αναμένεται αύξηση του στόλου. Μία απλή διαίρεση, με βάση τον αριθμό των πλοίων το 2014, δείχνει εντελώς ενδεικτικά ότι κατά μέσο όρο οι εφοπλιστές πληρώνουν για κάθε πλοίο τους 10,5 ευρώ τη μέρα!
Και η «γαλαντομία» των 30 ευρώ ανά πλοίο
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2013 οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για ναυπηγήσεις πλοίων ανέρχονταν στο ποσό των 13 δισ. δολάρια. Το Σεπτέμβρη του 2015, σύμφωνα με δικά τους στοιχεία, οι επενδύσεις τους σε ναυπηγήσεις μέχρι το 2016 ανέρχονταν σε 25 δισ. δολάρια!
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που αφορούν τα ποσά που κατέβαλαν οι εφοπλιστές με βάση το «συνυποσχετικό της οικειοθελούς φορολόγησης». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών, το 2014 φέρονται να κατέβαλαν 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 το ποσό των 45.430.869,71 ευρώ. Σύνολο στα δύο χρόνια κατέβαλαν 85.977.031,06 ευρώ ως οικειοθελείς φορολόγηση, δηλαδή παραπάνω από τους φόρους που πλήρωσαν στα τρία έτη. Προφανώς, στο εντελώς συμβολικό ποσό που πληρώνουν ως φόρο δεν τους είναι και τίποτα να δώσουν και ένα «πουρμπουάρ». Αλλωστε, το ποσό των 85.977.031,06 τούς «ήρθε» στα δύο χρόνια σε λιγότερο από 30 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο.