Πίσω από την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) δεν υπάρχει διαφωνία με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή και με τα κομμάτια που θα πουληθούν στα μονοπώλια.
Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης χειροκροτεί την πώληση του λιμανιού στα μονοπώλια, ζητά όμως να εξαιρεθεί η Α' προβλήτα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που έχει ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ και να παραχωρηθεί η διαχείρισή της στο δήμο, που επίσης σχεδιάζει να αναπτύξει επιχειρηματικές δράσεις. Επιδιώκει κι αυτή να συμβάλει στην παραπέρα καπιταλιστική ανάπτυξή του λιμανιού με διάφορες χρήσεις τουρισμού με μαρίνες για γιοτ αναψυχής τύπου κλαμπ και διαφόρων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορευματοποιημένου πολιτισμού μέσω ΣΔΙΤ.
Η πρόταση της διοίκησης για διεκδίκηση της Α' προβλήτας, πέρασε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας.
Η παράταξη της ΝΔ ΕΝΤΑΞΕΙ καταψήφισε την πρόταση της διοίκησης, γιατί δε συμφωνεί με τη μορφή ιδιωτικοποίησης που προτείνει ο δήμος.
Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ «Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη» ζήτησε η Α' προβλήτα να τεθεί υπό μια Δημόσια Λιμενική Αρχή.
Η παράταξη των Οικολόγων «Γειτονιές σε Δράση», εξέφρασε προβληματισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που παίρνει τη μορφή real estate και λιμενικής χρήσης.
Η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» είπε ότι ο δήμαρχος θέλει να αναπτύξει την Α' προβλήτα σε λάθος κατεύθυνση.
Ολες αυτές οι απόψεις δε διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή της, ανεξάρτητα από τις διαφορές τους.
Εξάλλου, και σε σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη βδομάδα, με πρωτοβουλία του δημάρχου, εκφράστηκε καθαρά η ταξική απαίτηση των εκπροσώπων του κεφαλαίου στη Θεσσαλονίκη και εργοδοτικών φορέων για την άμεση ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ (ΣΕΒΕ, ΣΒΒΕ, ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ κ.ά.) και η αγωνία τους μη χαλάσει την τελευταία στιγμή η δουλειά.
Τόσο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και στη σύσκεψη των φορέων, παρουσιάστηκε η ξεκάθαρη αντίθεση του ΚΚΕ στη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
Στην τοποθέτησή του, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Γιάννης Δελής, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης και βουλευτής του ΚΚΕ, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού που χρόνια τώρα προχωρά κανονικά και έχει μπει πλέον στην τελική της φάση, με πρωταγωνιστή τώρα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και την πολιτική της ΕΕ για τα λιμάνια.
Οπως είπε, «κεντρικός άξονας της πολιτικής της ΕΕ είναι τα λιμάνια με το σύνολο της δραστηριότητάς τους (ναυτιλία, λιμενεργασία, ναυπηγοεπισκευή) να αποτελούν οικονομικές ζώνες χωρίς κανένα εργατικό - ασφαλιστικό - συνδικαλιστικό δικαίωμα, αλλά και με ειδικό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις.
Τι σημαίνει όμως για τα λαϊκά στρώματα και τις ανάγκες τους ότι ένας στρατηγικός τομέας της οικονομίας παραδίνεται στα μονοπώλια;
Την απάντηση τη δίνει ο Πειραιάς, που ζει από πρώτο χέρι τις συνέπειες της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, της ανταγωνιστικότητας και της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Η ανάπτυξη της ναυτιλίας και της λιμενικής του δραστηριότητας συνοδεύεται από μεγάλες μειώσεις στα μεροκάματα, την κατάργηση της μόνιμης δουλειάς, την καταστροφή εκατοντάδων αυτοαπασχολούμενων, την ανεργία των ναυτεργατών, το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να αυξάνεται συνεχώς, ενώ η ακτοπλοϊκή σύνδεση συρρικνώνεται και βέβαια το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο να βρίσκεται στα χέρια, στις ορέξεις και τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων.
Τα ίδια ακριβώς πρόκειται να συμβούν και μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛ της Θεσσαλονίκης».
Σε ό,τι αφορά τη στάση των άλλων δημοτικών παρατάξεων θύμισε ότι τότε ακόμα που ξεκίνησε η πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, με τη μετατροπή του ΟΛΘ σε ΑΕ, όλες οι δυνάμεις, πλην ΚΚΕ, αποδέχτηκαν ως βάση την ιδιωτικοποίηση και απλώς τσακώνονταν για τη μορφή που αυτή θα έπαιρνε, δηλ. αν θα γινόταν με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών ή την παραχώρηση χρήσεων με δημόσιο έλεγχο.
Τέλος ο Γιάννης Δελής, σημείωσε: «Στη φάση που βρισκόμαστε τώρα αυτό που χρειάζεται, αυτό στο οποίο πρέπει να στοχεύουν οι αγώνες, αυτό το οποίο αποτελεί τη μοναδική φιλολαϊκή προοπτική, είναι τα λιμάνια να γίνουν λαϊκή - κοινωνική περιουσία και να ενταχθούν στον ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών στο πλαίσιο της εργατικής - λαϊκής εξουσίας και του πανελλαδικού επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού.
Εμείς θα συμβάλουμε πρακτικά και στην ενημέρωση και στην κινητοποίηση ευρύτερου κόσμου ενάντια σε οποιαδήποτε πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ».