ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Κυβερνητική επιτάχυνση και γαϊτανάκι στο φόντο ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών


Με γοργούς ρυθμούς επιχειρεί να προωθήσει η κυβέρνηση την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, των σιδηροδρόμων και συνολικά των υποδομών στρατηγικής σημασίας για τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου. Διαδικασία, γύρω από την οποία εκδηλώνονται ταυτόχρονα έντονοι ανταγωνισμοί και αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε τμήματα της αστικής τάξης, μονοπωλιακούς ομίλους, αλλά και ισχυρά καπιταλιστικά κέντρα, με ό,τι όλα αυτά συνεπάγονται σε μία ευρύτερη περιοχή που μυρίζει μπαρούτι.
Οι εξελίξεις αυτές αποτυπώνονται ανάγλυφα στο γαϊτανάκι των αντιπαραθέσεων που εξελίχθηκε το Σαββατοκύριακο ανάμεσα σε κυβερνητικά στελέχη, στον απόηχο των τελικών υπογραφών που έπεσαν την περασμένη Παρασκευή με την κινεζική COSCO - και μάλιστα με παράτες και φιέστες παρουσία του πρωθυπουργού - για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Ετσι, το περασμένο Σάββατο, ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, με δηλώσεις του στο «MEGA», ακολουθώντας βέβαια τη γραμμή της κυβερνητικής προπαγάνδας ότι «η πίεση των πραγμάτων οδηγεί σε επιλογές που δεν είναι δικές μας», στη συνέχεια «έριξε» τις ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ, λέγοντας ότι «είναι επινόηση των δανειστών» και «κράτος εν κράτει», διευκρινίζοντας ότι δεν έχει προσωπικά με τον πρόεδρο του Ταμείου, Στ. Πιτσιόρλα, και πως... ευτυχώς που «παρενέβη η κυβέρνηση» και «βελτίωσε τη σύμβαση»!
Κάνοντας σαφές ότι ο ίδιος δεν είναι αντίθετος με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με το μοντέλο που προωθείται, είπε: «Για πρώτη φορά στην Ευρώπη έχουμε αυτό το μοντέλο, της πώλησης των μετοχών, πουθενά αλλού δεν το έχουμε. Διάφορα μοντέλα ιδιωτικοποίησης στην Ευρώπη έχουμε, την πώληση των μετοχών δυο φορές το επιχείρησε η Θάτσερ και απέτυχε». Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω... προβληματισμοί του υπουργού για το «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης, συμπίπτουν «συμπτωματικά» με τις θέσεις τμημάτων του κεφαλαίου (π.χ. ενός τμήματος του εφοπλιστικού κεφαλαίου).
Μάλιστα, έστειλε και το... μήνυμα, τόσο για προπαγανδιστικούς λόγους, όσο και σε τμήματα του κεφαλαίου που διεκδικούν κάποιο κομμάτι από την πίτα, ότι τίποτα δεν τελείωσε, λέγοντας «ότι έχουμε μπροστά μας το ελεγκτικό συνέδριο, την επιτροπή ανταγωνισμού», τον κυρωτικό νόμο και πως εξάλλου η μεταφορά των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO θα γίνει τον Ιούνη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχουν... περιθώρια βελτίωσης.
Είπε ακόμα ότι «δεν μπορώ να διαφωνήσω» με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, αφού συμπεριλαμβάνεται στη συμφωνία.
Αποτυπώνοντας τους ανταγωνισμούς για τη συνέχεια των ιδιωτικοποιήσεων, που φαίνεται να διαπερνούν και την κυβέρνηση, ο Θ. Δρίτσας ανέφερε ότι πέρα από τις 9 ιδιωτικοποιήσεις που περιγράφονται με σαφήνεια στο τρίτο μνημόνιο, «κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ (....) δειλά - δειλά πάνε να αρχίσουν συζήτηση ότι είμαστε δήθεν δεσμευμένοι για 26 ιδιωτικοποιήσεις. Δεν είμαστε»...
Παρεμφερής ήταν και η δήλωση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Επένδυση». Αναφερόμενος στις ιδιωτικοποιήσεις που «τρέχουν», πέρα από τα γνωστά ότι «θα τις προχωρήσουμε παρότι διαφωνούμε», πρόσθεσε: «Το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να περιοριστεί στο ρόλο του (....) και να εφαρμόσει τη συμφωνία των 9 ιδιωτικοποιήσεων και όχι την πώληση της χώρας. (...) Να συνειδητοποιήσει ότι η χώρα έχει πρωθυπουργό τον Αλ. Τσίπρα και να εγκαταλείψει τη πολιτική της κυβέρνησης Σαμαρά ως ανάμνηση που πιθανόν νοσταλγεί».
«Προσπερνούν» και οι δύο το γεγονός ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είναι διορισμένη από την κυβέρνηση Τσίπρα, ενώ κουκουλώνουν το συνολικότερο ενδοκαπιταλιστικό παζάρι για το περιβόητο νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων...
Δεσμευτικές προσφορές έως τον Ιούλη για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, με δηλώσεις του την Κυριακή επίσης στο MEGA, ξεκαθάρισε ότι «το Ταμείο προχωρά το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων όπως είχαμε πει στο πρόγραμμα της κυβέρνησης».
Επισήμανε ότι στο τέλος του Μάη «θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ενώ για τον ΟΛΘ«θα έχουμε οκτώ εταιρείες από όλο τον κόσμο που διεκδικούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι τον Ιούλιο να έχουμε δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».
Με χτεσινή της επιστολή προς τον Στ. Πιτσιόρλα, εξάλλου, η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), χαρακτηρίζει επείγουσα την προώθηση των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘκαι σημειώνει ότι «θα πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διεθνή πάροχο που θα προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις και θα προσελκύσει διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές».
  • Το περασμένο Σάββατο, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συναντήθηκε με τον πρόεδρο της COSCO, Xu Lirong, στο Προεδρικό Μέγαρο. Ο Πρ. Παυλόπουλος αναφέρθηκε στη «σημασία» της συμφωνίας και ευχήθηκε «αυτή να είναι η αφετηρία και άλλων πολλών επενδύσεων στην Ελλάδα» και εκτίμησε ότι θα συμβάλει για τη «μεγαλύτερη προσέγγιση της ΕΕ με την Κίνα». Ο πρόεδρος της COSCO απάντησε πως «o σκοπός μας είναι να κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο κομβικό λιμάνι της Ευρώπης».