ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Λιμενικό σύστημα προσαρμοσμένο πλήρως στις ανάγκες του κεφαλαίου

Οι στόχοι του εγχώριου κεφαλαίου για τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αποτυπώθηκαν ανάγλυφα στην παρουσίαση «των αξόνων της κυβερνητικής στρατηγικής» για το λιμενικό σύστημα της χώρας, που παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, στη διημερίδα που διοργάνωσε στις 9 με 10 Μάη η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Λιμενικών Επενδύσεων.
Οπως ανέφερε ο υπουργός, το κύριο ζητούμενο είναι η «εξυπηρέτηση πλαισίου στόχων ώστε τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας να ενταχθούν αποτελεσματικά στο συνολικό σχέδιο εξυπηρέτησης της παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας» και να γίνει η «αποτελεσματική ένταξη των μεγάλων λιμανιών της χώρας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και γενικότερα η ένταξη των λιμένων στο ευρωπαϊκό πλαίσιο λιμενικής λειτουργίας».
Αυτά σημαίνουν πρακτικά ότι τα λιμάνια προσαρμόζονται πλήρως στην εξυπηρέτηση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των Μεταφορών.
Για το σκοπό αυτό, όπως σημείωσε, ήδη προετοιμάζονται από τις διοικήσεις των λιμανιών «masterplans», ώστε να αναδειχτούν τα λιμάνια «σε διεθνείς πόλους έλξης φορτίων και επιβατών», των οποίων το βασικότερο στοιχείο είναι η αναβάθμιση των υποδομών τους, «ως προϋπόθεση για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών». Μάλιστα, στο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι «δυστυχώς, παθογένειες του παρελθόντος για τις οποίες είχαν ευθύνη όχι μόνο οι ελληνικές, αλλά και οι ευρωπαϊκές πολιτικές, κατεύθυναν τις επενδύσεις σε υποδομές κυρίως στις χερσαίες μεταφορές, έχουν οδηγήσει σε περιορισμένο αριθμό επενδύσεων σε λιμάνια».
Σημείωσε, δε, ότι άξονας της «κυβερνητικής στρατηγικής» είναι η «αξιοποίηση και ενίσχυση της γνώσης και της εμπειρίας των εργαζομένων του κλάδου» και γι' αυτό «απαιτείται σαφέστερο πλαίσιο, που θα κατοχυρώνει τη λιμενική εργασία ως σημαντικό κεφάλαιο για τη λιμενική βιομηχανία»... Πρόσθεσε, ακόμη, ότι «ήδη βρισκόμαστε σε επαφή με το υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό το πλαίσιο σύντομα να υπάρξει και να είναι λειτουργικό». Ολα αυτά φανερώνουν ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανατρέψει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που αφορούσε τα εργασιακά δικαιώματα στα λιμάνια, ως στοιχείο ενίσχυσης κερδοφορίας του κεφαλαίου στη «λιμενική βιομηχανία».
Στο μεταξύ, όσον αφορά τον ΟΛΠ, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων στις 31 Μάη, προκειμένου να δοθεί το «οκέι» για την τροποποίηση του καταστατικού του Οργανισμού από το βασικό του μέτοχο που είναι το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε μέχρι τον Ιούλη να γίνει η μεταφορά καταρχήν του 51% (και σε 5 χρόνια το 16%) των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.