ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΛΙΜΑΝΙΩΝ «Πυξίδα» της κυβέρνησης τα «συγκριτικά πλεονεκτήματα» για το κεφάλαιο

Η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, με τις λαϊκές ανάγκες και τα εργασιακά δικαιώματα να χτυπιούνται παραπέρα ανεξάρτητα από το «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης που επιλέγεται κάθε φορά, αποτυπώνεται στη «δραστηριότητα» και τις δηλώσεις των τελευταίων ημερών από τον υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα.

Την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη, ο υπουργός βρέθηκε στα λιμάνια του Βόλου και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Κατά την παρουσία του στο Βόλο, με αφορμή την τελετή έναρξης της Ναυτικής Εβδομάδας, ισχυρίστηκε ότι για την ώρα δεν έχει τεθεί θέμα ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών λιμανιών και πως «αντιθέτως έχει τεθεί ένα νέο συγκροτημένο σχέδιο - και όχι αφημένο στην τύχη του, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα - για τη χάραξη μιας λιμενικής πολιτικής που θα λαμβάνει υπόψη της για κάθε λιμάνι τις ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, σε συνεργασία με τις κατά τόπους διοικήσεις».

Ως απάντηση στις διαμαρτυρίες εργαζομένων που είχαν συγκεντρωθεί στην κεντρική είσοδο του λιμανιού, ανέφερε ότι «πιθανοί φόβοι και διαμαρτυρίες για ιδιωτικοποιήσεις των μεγάλων περιφερειακών λιμανιών δεν είναι ρεαλιστικοί». Ωστόσο, το λιμάνι του Βόλου, όπως και τα άλλα 9 περιφερειακά λιμάνια, είναι ήδη Ανώνυμες Εταιρείες, ενώ στη «χάραξη της λιμενικής πολιτικής» που ανέφερε ο υπουργός συμπεριλαμβάνονται οι παραχωρήσεις και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που αποτελούν άλλο «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης, για την αξιοποίηση των «συγκριτικών πλεονεκτημάτων» που εντοπίζει το κεφάλαιο...

Οσον αφορά την επίσκεψη του υπουργού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αυτή συμπεριελάμβανε συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΘ και την εξαγγελία του ότι όπως στον Πειραιά, θα ιδρυθεί και στη Θεσσαλονίκη «τμήμα» της «Δημόσιας Αρχής Λιμένων», κάτι εξάλλου που προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο και θα παίζει το ρόλο του «διαιτητή» ανάμεσα στα μονοπωλιακά συμφέροντα που εμπλέκονται στην εκμετάλλευση του λιμανιού. Αλλωστε, σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια, μέχρι το Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία ανάμεσα στους 5 μονοπωλιακούς ομίλους που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση.

Επιχειρώντας να απαντήσει στις έντονες διαμαρτυρίες που του επιφύλαξαν και εκεί οι εργαζόμενοι, στο πλαίσιο των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, ο υπουργός αναπαρήγαγε τις δηλώσεις των προηγούμενων ημερών, λέγοντας ότι «πρόθεση, στόχος και επιδίωξη της κυβέρνησης είναι και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, παρά τις εξελίξεις προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, να διατηρηθούν οι ασφαλείς και σταθερές σχέσεις εργασίας», συμπληρώνοντας ωστόσο με νόημα ότι «σε αυτή τη διαδρομή πορευόμαστε και φυσικά βήμα - βήμα θέλουμε να πετύχουμε την πλήρη κατοχύρωση», που σημαίνει απλά ότι όλα είναι «στον αέρα». Επιδιώκοντας, μάλιστα, να σπείρει τον εφησυχασμό στους εργαζόμενους, ισχυρίστηκε ότι «στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ θα υπάρξει μεγαλύτερη στήριξη των εργαζομένων σε σύγκριση με τον Πειραιά», γιατί «στον Πειραιά όλα έγιναν με εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες»...