ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην «COSCO» - Καταψήφισε το ΚΚΕ με ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ «FAST TRACK»


Υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία στην Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην «COSCO», ενώ το ΚΚΕ καταψήφισε.
Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΠΑΣΟΚ και Το Ποτάμι. Η ΝΔ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, η Χρυσή Αυγή καταψήφισε, ενώ δεν ήταν παρών ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων που στην τοποθέτησή του είχε εκφραστεί υπέρ της σύμβασης.
Την Πέμπτη το επίμαχο νομοσχέδιο συζητείται στην Ολομέλεια και θα αναμένεται να ψηφιστεί την ίδια μέρα καθώς η κυβέρνηση για πολλοστή φορά επέλεξε διαδικασία «fast track». 

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ 

«Εμείς καταψηφίζουμε την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, θεωρώντας ότι πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους και για το λαό γιατί επεκτείνεται η δραστηριότητα των μονοπωλίων, που σημαίνει ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και παραπέρα χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων», τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.
Επισήμανε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει το έγκλημα της παραπέρα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ από εκεί που το άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. «Η ενοχή είναι ολοφάνερη και με τη μορφή του κατεπείγοντος που χρησιμοποιείτε προκλητικά και κυνικά για να μην επιτρέψετε ουσιαστικά καμιά συζήτηση που θα αποκαλύπτει το μέγεθος της υποκρισίας και κοροϊδίας και κυρίως την προσήλωση της κυβέρνησης να υπηρετεί με συνέπεια και ταχύτητα τα συμφέροντα των μονοπωλίων σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων, του λαού και της χώρας», ανέφερε.
Όπως είπε, η παραπέρα ιδιωτικοποίηση εντάσσεται στους στρατηγικούς σχεδιασμούς των μονοπωλίων, προσθέτοντας ότι από τη μετατροπή του Πειραιά δεν κέρδισαν οι εργαζόμενοι, αλλά τα μονοπώλια. «Ποτίσατε όλοι σας το κινέζικο μονοπώλιο και τώρα κάνετε κριτική για ξεπούλημα, λες και η μία ιδιωτικοποίηση ήταν καλή και η άλλη κακή», «ρωτήστε τους εργαζόμενους με τι συνθήκες δουλεύουν, με απλήρωτη δουλειά, με ατυχήματα που δεν καλούν ούτε ασθενοφόρα για να μην καταγράφονται», σημείωσε για την κριτική περί «ξεπουλήματος» που κάνουν τα άλλα αστικά κόμματα προς την κυβέρνηση.
Η Διαμάντω Μανωλάκου χαρακτήρισε κοροϊδία τον ισχυρισμό ότι προστατεύονται οι εργαζόμενοι αφού στο άρθρο 10Α και στο άρθρο 11 ο γενικός κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας και ο γενικός κανονισμός προσωπικού μπορούν να αλλάξουν με απόφαση του νέου διοικητικού συμβουλίου της «ΟΛΠ ΑΕ», επιφέροντας πλήγμα στις εργασιακές σχέσεις και στους μισθούς των εργαζομένων. Επίσης, στο κεφάλαιο ΙΖ της νέας σύμβασης αναφέρεται ότι όλες οι λιμενικές εργασίες θα πραγματοποιούνται με συμβάσεις αναθέσεων και υποπαραχωρήσεις. «Είναι γνωστή η συνταγή της εργολαβοποίησης των εργασιακών σχέσεων, την οποία η "COSCO" έχει κάνει καθεστώς και ετοιμάζεται να την εφαρμόσει με τη νομιμοποίηση της κυβέρνησης σε όλο τον Πειραιά», είπε.
Η βουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι «η εργατική τάξη και ο λαός δεν πρέπει να μπαίνουν στο δίλημμα του ποιος καπιταλιστής, με ποιον τρόπο θα τους εκμεταλλεύεται, το αν θα είναι το άλφα ή το βήτα μονοπώλιο ή το αστικό κράτος», ξεκαθαρίζοντας πως και με δημόσιο ΟΛΠ υπήρχε εκμετάλλευση, μείωση μισθών κατά 35%, εργατικά ατυχήματα και απληρωσιά, ενώ το λιμάνι του Πειραιά χρησιμοποιείται για τον εφοδιασμό της FRONTEX και των ΝΑΤΟϊκών πλοίων. «Για το ΚΚΕ, το λιμάνι του Πειραιά και συνολικά τα λιμάνια της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθεί σε έναν επιστημονικό σχεδιασμό με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών», κατέληξε.

Κανόνας οι «fast track» διαδικασίες

Επιστρατεύοντας τις συνήθεις δικαιολογίες, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση εισάγει «εξ ανάγκης» το νομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. «Η διαδικασία έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως τις αρχές Ιουνίου. Το ίδιο ισχύει και για τις σχέσεις της χώρας με την Κίνα που έρχεται επικουρικά, αλλά αποτελεί μία σημαντική παράμετρο» είπε, προσθέτοντας πως «δεν μπορούσε να έρθει νωρίτερα, γιατί υπήρχαν χρονοβόρες διαδικασίες, όχι από την κυβέρνηση, αλλά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που προ ολίγων ημερών ολοκληρώθηκαν».
Η μορφή του κατεπείγοντος πάει να γίνει κανόνας για όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν το λαό και τη χώρα, του απάντησε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, στηλιτεύοντας τις συνοπτικές διαδικασίες που επέλεξε η κυβέρνηση και για αυτό το νομοσχέδιο. «Παλιά σας τέχνη κόσκινο και εσείς και οι προηγούμενοι», σημείωσε χαρακτηριστικά. 
«Δεν αποτελεί άλλοθι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι μέρες που έχει βγάλει την απόφαση», ανέφερε. «Εξάλλου σας έχουν ξεφωνίσει και οι εφημερίδες, επιλέγετε συνειδητά αυτή τη μορφή για να το έχει στις αποσκευές του ο πρωθυπουργός στην επίσκεψη στην Κίνα, καταπατάτε και αυτή την αστική δημοκρατία, δεν θέλετε συζήτηση και αποκάλυψη του εγκλήματος που παραλάβετε από τους προηγούμενους και το συνεχίζετε με ταχύτατες διαδικασίες», πρόσθεσε.

Για τα μάτια του κόσμου 

Όταν έγινε συζήτηση για τους φορείς που θα κληθούν να τοποθετηθούν στην Επιτροπή, η βουλευτής του ΚΚΕΔιαμάντω Μανωλάκου πρότεινε να έρθουν το Συνδικάτο των Εργαζομένων της «COSCO» και το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας.
Ωστόσο, επισήμανε ότι πρόκειται για διαδικασία «για τα μάτια του κόσμου», διερωτώμενη πότε θα προλάβουν να έρθουν οι φορείς. 

Επιστολή της «COSCO»

Στο μεταξύ, θέμα προέκυψε μετά από επιστολή της «COSCO» προς το ΤΑΙΠΕΔ και την Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής, με την οποία διαμαρτύρεται ότι «το κατατεθέν σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συμφωνίας μας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας μας για την εξαγορά της "ΟΛΠ ΑΕ"».
Συγκεκριμένα η «COSCO» διαμαρτύρεται για επτά αλλαγές που αφορούν θέματα εμπορικής δραστηριότητας, εγκρίσεις μελετών για επενδύσεις τιμολόγησης των υπηρεσιών του ΟΛΠ, υποχρέωσης τήρησης των τυπικών διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων, την αφαίρεση στην ουσία του δικαιώματος του ελληνικού δημοσίου να εκδίδει πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής και στις αρμοδιότητες του διαιτητικού δικαστηρίου. Η «COSCO» ζητάει «την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο».
Αλλαγές στο νομοσχέδιο με βάση τις επισημάνσεις της «COSCO» προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας λέγοντας ότι η επιστολή «θα ληφθεί υπόψη και αυτή», πως η κυβέρνηση «θα τη μελετήσει καλά» και «θα προβληματισθεί για πιθανές βελτιώσεις» που θα ανακοινωθούν την Πέμπτη.
Ο υπουργός ανάφερε «ναι, όντως υπάρχουν κάποιες διαφορές στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας της κυβέρνησης» που όπως ισχυρίστηκε της παρέχει η σύμβαση παραχώρησης, ενώ έκανε ειδική αναφορά στις σχέσεις Ελλάδας - Κίνας λέγοντας ότι «είναι σχέσεις σταθερότητας, προοπτικής, στρατηγικού χαρακτήρα» και πως «όλη η κυβέρνηση» υπηρετεί αυτή την πολιτική.