ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ «FAST TRACK» Ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Σήμερα ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο, με το οποίο ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά

Με τις... καθιερωμένες πια απαράδεκτες διαδικασίες του «κατεπείγοντος», ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο, με το οποίο η κυβέρνηση ολοκληρώνει την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.
Χτες το νομοσχέδιο επικυρώθηκε από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή με τις ψήφους των ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού, ΑΝΕΛ καιΕνωσης Κεντρώων. Η ΝΔ επιφυλάχθηκε, ωστόσο ο πρώην υπουργός και στέλεχός της, Μ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας στην Επιτροπή διεκδίκησε την πατρότητα του νομοσχεδίου... Η ΧΑ ψήφισε κατά, επειδή διαφώνησε με το «μοντέλο» της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης.
Το νομοσχέδιο περιέχει τη σύμβαση παραχώρησης του Δημοσίου προς τον ΟΛΠ. Περιέχει, δηλαδή, τους χώρους και τα περιουσιακά στοιχεία του λιμανιού του Πειραιά που ανήκουν στο Δημόσιο και παραχωρούνται στον ΟΛΠ, προκειμένου στη συνέχεια αυτά να παραδοθούν στα μονοπώλια, στην προκειμένη περίπτωση στην «Cosco», με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (51% τώρα και 16% σε 5 χρόνια).
Παράλληλα, για να ευνοήσει την κερδοφορία των μονοπωλίων, η κυβέρνηση τινάζει στον αέρα θέσεις εργασίας και όσα εργασιακά δικαιώματα έχουν απομείνει. Χαρακτηριστικά, στο άρθρο 10α με τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Προστασία εργασιακών δικαιωμάτων», προβλέπεται ότι «ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της ΑΕ ΟΛΠ», όπως και «ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης Λειτουργίας της εταιρίας ΟΛΠ» διατηρούνται «σε ισχύ μέχρι την κατάργηση και αντικατάστασή του με σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΠ ΑΕ». Αυτήν τη διάταξη η κυβέρνηση την παρουσιάζει ως διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, όταν, εκτός των άλλων, στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ θα κάνει κουμάντο ως μεγαλομέτοχος το μονοπώλιο! Επίσης, προβλέπονται μετατάξεις για όσους εργαζόμενους το επιθυμούν, χωρίς να διευκρινίζονται όροι όπως το μισθολογικό και το ασφαλιστικό.
Κατά τη διαδικασία της ακρόασης φορέων στην Επιτροπή, άλλωστε, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, ξεκαθάρισε ότι τα εργασιακά συμπεριελήφθησαν σε «ξεχωριστό άρθρο στον κυρωτικό νόμο», δηλαδή εκτός σύμβασης παραχώρησης, γιατί δεν συμφωνούσε ο «επενδυτής»...
Εκβιασμοί από τα μονοπώλια για παραπάνω προνόμια
Παρά τα προνόμια, ωστόσο, η «Cosco», η οποία είχε προσκληθεί στην ακρόαση φορέων στην Επιτροπή, αντί αντιπροσώπου απέστειλε χτες επιστολή, στην οποία, δείχνοντας ότι εκβιάζει για νέα οφέλη, αναφέρει πως «το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο από το αντίστοιχο σχέδιο κυρωτικού νόμου που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα 13 και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασής μας με το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ»!
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, μιλώντας στην Επιτροπή, συνέστησε... «καταρχήν ψυχραιμία, δεν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού. Αυτή η επιστολή θα ληφθεί και αυτή υπόψηόπως όλα όσα κατατίθενται σε διαδικασία ακρόασης φορέων. Η κυβέρνηση θα το μελετήσει καλύτερα, θα δει ενστάσεις και αντιρρήσεις και θα δούμε πώς θα ρυθμίσουμε το θέμα»...
Στην Επιτροπή είχαν κληθεί και οι δήμαρχοι της περιοχής. Το στίγμα έδωσε ο δήμαρχος Περάματος Γ. Λαγουδάκης (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ) λέγοντας ότι η σύμβαση αυτή «ικανοποιεί διεκδικήσεις της πόλης» σε αντίθεση με αυτήν που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Οσον αφορά τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ, Γ. Γεωργακόπουλο ανέφερε ότι «δώσαμε έναν μεγάλο αγώνα. Σήμερα μέσα από την αιτιολογική έκθεση, οι θέσεις που είχαμε δώσει, πολλές από αυτές έχουν συμπεριληφθεί». Κουβέντα βέβαια για το περιβόητο άρθρο 10α.
Η τοποθέτηση του ΚΚΕ
Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, ξεκαθάρισε ότι«εμείς καταψηφίζουμε την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, θεωρώντας ότι πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους και για το λαό, γιατί επεκτείνεται η δραστηριότητα των μονοπωλίων, που σημαίνει ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και παραπέρα χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων».
Οπως τόνισε, η σημερινή κυβέρνηση ολοκληρώνει αυτό που δεν πρόλαβαν οι προκάτοχοί της. Αλλωστε, η διαδικασία του «κατεπείγοντος» δείχνει την «ενοχή της κυβέρνησης για να μην επιτρέψετε ουσιαστικά καμία συζήτηση που θα αποκαλύπτει την προσήλωση της κυβέρνησης να υπηρετεί με συνέπεια και ταχύτητα τα συμφέροντα των μονοπωλίων».
Ανέφερε τι έχει στοιχίσει μέχρι τώρα στους εργαζόμενους και το λαό του Πειραιά το πρώτο μέρος της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού που έγινε με τη παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ και χαρακτήρισε κοροϊδία τα περί προστασίας των εργαζομένων. Σημείωσε ακόμα ότι στο κεφάλαιο ΙΖ' της σύμβασης παραχώρησης αναφέρεται ότι «όλες οι λιμενικές εργασίες θα πραγματοποιούνται με συμβάσεις αναθέσεων και υποπαραχωρήσεις», συνταγή που η «Cosco» «ήδη έχει κάνει καθεστώς».
Κάλεσε τους εργαζόμενους να μην επιλέξουν αν θα τους εκμεταλλεύεται το μονοπώλιο ή το αστικό κράτος, επισημαίνοντας ότι δημόσιος ήταν ο ΟΛΠ όταν τσάκιζε τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων ή όταν έγινε ορμητήριο της Frontex και των ΝΑΤΟικών πλοίων. Να οργανώσουν την πάλη τους για λιμάνια λαϊκή περιουσία, υποταγμένα στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.