ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΙΚΟΝΙΟ - ΘΡΙΑΣΙΟ Κατασκευάστηκε για να υπηρετεί τα μονοπώλια

«Μνημόνιο συνεργασίας» υπέγραψαν χτες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και COSCO για την «αξιοποίηση» του σιδηροδρομικού δικτύου στη μεταφορά εμπορευμάτων που «έρχονται» από την Απω Ανατολή στον Πειραιά για να μεταφερθούν στην Κεντρική Ευρώπη. Πρόκειται για μια ακόμα συμφωνία που αποτυπώνει την επιδίωξη της ελληνικής αστικής τάξης για την ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, προκειμένου να «κατακτήσει» νέα πεδία κερδοφόρας δράσης και να αναβαθμίσει το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή.
Το μνημόνιο συνεργασίας υπογράφτηκε μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θ. Ζηλιασκόπουλου, και του διευθύνοντος συμβούλου του κινεζικού μονοπωλίου, Λι Γιουνπένγκ. Τη συμφωνία επικύρωσε με την παρουσία του ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Παπαδόπουλος.
Η συμφωνία αφορά σιδηροδρομική γραμμή μήκους 17 χιλιομέτρων, που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει μέχρι το Θριάσιο στην Ελευσίνα. Από εκεί τα εμπορεύματα προωθούνται προς Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, χρησιμοποιώντας το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ έχουν ήδη συναφθεί διακρατικές συμφωνίες ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει χρήση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Το «μνημόνιο συνεργασίας» περιλαμβάνει 8 σημεία, που αφορούν τη δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να παράσχει τη χωρητικότητα που απαιτείται και κάθε διευκόλυνση για την κίνηση φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά και τη δέσμευση της COSCO να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Ακόμα ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τη βελτίωση του «σιδηροδρομικού διαδρόμου» σε ό,τι αφορά την ταχύτητα και το κόστος.
Ο υφυπουργός Μ. Παπαδόπουλος έκανε σαφές στις δηλώσεις του ότι η κυβέρνηση δουλεύει για τα συμφέροντα των μονοπωλίων: «Η μέχρι σήμερα επιτυχής προσέγγιση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως λιμάνι εισόδου στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης καθιστά επιτακτική την υπογραφή του μνημονίου αυτού», ανέφερε και πρόσθεσε ότι ελπίζουν «να ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες συμφωνίες για την επίτευξη του παραπάνω στόχου».
Από την πλευρά του ο Θ. Ζηλιασκόπουλος χαρακτήρισε τη συμφωνία «ιστορικής σημασίας» και πρόσθεσε ότι «δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη».