Σε
ισχύ τίθενται από σήμερα Δευτέρα 1η Σεπτέμβρη, οι νέες τιμές σε κάρτες
και εισιτήρια σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ.
Συγκεκριμένα μπαίνει σε ισχύ η νέα μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών 30 ευρώ. Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ) και 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).
Από τις παραπάνω αλλαγές, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το τραμ). Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).
Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία αφού η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ. Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
Επίσης από σήμερα Δευτέρα 1η Σεπτέμβρη θα ισχύσουν:
Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ, εξάμηνης ισχύος 170 ευρώ και ετήσιας ισχύος 320 ευρώ.
Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο κατά 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) και αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).
Ωστόσο και τα παραπάνω αποτελούν αλχημείες του υπουργείου Μεταφορών αφού οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
Στις κυβερνητικές προθέσεις είναι η ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής» αλλά και η τοποθέτηση περιστρεφόμενων μπαρών στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων αφού η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.
Συγκεκριμένα μπαίνει σε ισχύ η νέα μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών 30 ευρώ. Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ) και 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).
Από τις παραπάνω αλλαγές, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το τραμ). Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).
Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία αφού η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ. Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
Επίσης από σήμερα Δευτέρα 1η Σεπτέμβρη θα ισχύσουν:
Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ, εξάμηνης ισχύος 170 ευρώ και ετήσιας ισχύος 320 ευρώ.
Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο κατά 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) και αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).
Ωστόσο και τα παραπάνω αποτελούν αλχημείες του υπουργείου Μεταφορών αφού οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
Στις κυβερνητικές προθέσεις είναι η ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής» αλλά και η τοποθέτηση περιστρεφόμενων μπαρών στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων αφού η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.