«Τώρα
μέτρα για την ανεργία, δωρεάν μεταφορά στη συγκοινωνία», «Οχι στις
μπάρες και στον εκφοβισμό φθηνή συγκοινωνία για το λαό», «Η συγκοινωνία
ανήκει στο λαό όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό», ήταν τα συνθήματα που
ακούστηκαν έξω από το υπουργείο Μεταφορών, στην κινητοποίηση της
Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, με τη συμμετοχή σωματείων,
επιτροπών ανέργων, συνταξιουχικών οργανώσεων και νεολαίας.Αίτημα
αιχμής της χτεσινής διαμαρτυρίας ήταν να μειωθούν κατά 50% τα εισιτήρια
και να είναι δωρεάν η μετακίνηση για ανέργους, με την κάρτα ανεργίας
και το πάσο για μαθητές και φοιτητές. Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε ο Χρ. Κατσώτης, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ.
Αντιπροσωπεία των διαδηλωτών συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ. Ο Γ. Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, αντιπρόεδρος του Συνδικάτου ΟΑΣΑ, μιλώντας στο «Ριζοσπάστη» κατήγγειλε τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας ότι «πετάει ο ένας το μπαλάκι στον άλλον όσον αφορά τα κονδύλια για τους ανέργους, για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων και για καλύτερες συγκοινωνίες». Υπογράμμισε, επίσης, ότι πρέπει να συνεχιστεί η πίεση από τα σωματεία, «γερά, μαζικά, αποφασιστικά, οργανωμένα για να πετύχουμε τους στόχους μας».
Τη
σκυτάλη των κινητοποιήσεων για τις αστικές συγκοινωνίες, παίρνει η
Θεσσαλονίκη, καθώς οι Επιτροπές Ανέργων και οι Λαϊκές Επιτροπές
διοργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΘ, στις
11 π.μ. Από την 1η του Οκτώβρη, προβλέπονται μεγάλες αυξήσεις στις τιμές
των εισιτηρίων και τα ήδη τσουχτερά πρόστιμα που επιβάλλονται σε όσους
αδυνατούν να πληρώσουν εισιτήριο θα στέλνονται στις εφορίες για να
πληρωθούν στο πενταπλάσιο.
Το κανονικό εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης σε οποιαδήποτε λεωφορειακή γραμμή αυξάνεται από 0,80 σε 1 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης παραμένει στα 0,50 ευρώ. Το εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων με μετεπιβίβαση, από και προς κάθε κατεύθυνση, αυξάνεται από τα 0,90 στα 1,20 ευρώ και περιορίζεται η χρονική του διάρκεια από τα 0,90 στα 0,70 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων ορίζεται στα 0,60 ευρώ.
Τα εισιτήρια μίας και δύο μετακινήσεων αν εκδίδονται από τα μηχανήματα εντός των λεωφορείων θα πληρώνονται κατά 0,10 ευρώ ακριβότερα.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική για τον ΟΑΣΘ, που αποφάσισε η κυβέρνηση, εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΑΣΘ κατά περίπου 250 εκ. ευρώ και «αύξησης των ιδίων εσόδων του», προκειμένου να μη θιγούν τα κέρδη των μετόχων του. Το κόστος αυτό θα κληθεί να πληρώσει ο λαός που ήδη αγκομαχάει με την άγρια φορολογία και τα χαράτσια, την ανεργία, την απλήρωτη δουλειά.
Την ίδια ώρα, με ανακοίνωση του Γενικού Διευθυντή προς το προσωπικό του ΟΑΣΘ, ενημερώνονται οι εργαζόμενοι ότι «ενόψει
της προγραμματισμένης αναμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής, τις
επόμενες μέρες αναμένονται αντιδράσεις οργανωμένων ομάδων κατά της
αύξησης της τιμής των εισιτηρίων.
Οι ενέργειες που αναμένονται προς το παρόν, είναι ανάρτηση πανό και επικόλληση αφισών, ενδεχόμενα και εντός των λεωφορείων. Επιπλέον, δεν αποκλείονται και άλλου είδους ενέργειες, όπως προτροπή των επιβατών για τη μη έκδοση εισιτηρίου, δολιοφθορές κατά των εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων, κ.λπ.».
Στις οδηγίες που δίνει προς τους εργαζόμενους, αναφέρει ότι όταν αντιληφθούν τέτοιες ενέργειες εντός των λεωφορείων ή σε χώρους και εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ, «οφείλουν να ενημερώσουν άμεσα και αναλυτικά το Κέντρο Ρύθμισης Κυκλοφορίας (ΚΕΡΚΥ) για να λάβουν γνώση τα εποπτικά και ελεγκτικά όργανα και η υπηρεσία security. Σε κάθε περίπτωση, θα δοθούν οδηγίες από το ΚΕΡΚΥ ενώ θα υπάρξει άμεση ενημέρωση της Αστυνομίας, η οποία έχει ήδη ενημερωθεί εγγράφως για το θέμα».
Επίσης, δίνει οδηγίες και για τη συνέχεια, μετά δηλαδή την παρέμβαση security και αστυνομίας. Οπως λέει, «εκ των υστέρων και αφού τα άτομα αποσυρθούν από το λεωφορείο ή την εγκατάσταση του Οργανισμού, σε συνεργασία με το ΚΕΡΚΥ, τους σταθμάρχες, τους ηλεκτρονικούς ή άλλα συνεργεία, πρέπει να λαμβάνεται η άμεση μέριμνα απόσυρσης του υλικού διαμαρτυρίας»...
Αντιπροσωπεία των διαδηλωτών συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ. Ο Γ. Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, αντιπρόεδρος του Συνδικάτου ΟΑΣΑ, μιλώντας στο «Ριζοσπάστη» κατήγγειλε τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας ότι «πετάει ο ένας το μπαλάκι στον άλλον όσον αφορά τα κονδύλια για τους ανέργους, για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων και για καλύτερες συγκοινωνίες». Υπογράμμισε, επίσης, ότι πρέπει να συνεχιστεί η πίεση από τα σωματεία, «γερά, μαζικά, αποφασιστικά, οργανωμένα για να πετύχουμε τους στόχους μας».
Σήμερα στη Θεσσαλονίκη
Το κανονικό εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης σε οποιαδήποτε λεωφορειακή γραμμή αυξάνεται από 0,80 σε 1 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο μίας (1) μόνο μετακίνησης παραμένει στα 0,50 ευρώ. Το εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων με μετεπιβίβαση, από και προς κάθε κατεύθυνση, αυξάνεται από τα 0,90 στα 1,20 ευρώ και περιορίζεται η χρονική του διάρκεια από τα 0,90 στα 0,70 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο δύο (2) μετακινήσεων ορίζεται στα 0,60 ευρώ.
Τα εισιτήρια μίας και δύο μετακινήσεων αν εκδίδονται από τα μηχανήματα εντός των λεωφορείων θα πληρώνονται κατά 0,10 ευρώ ακριβότερα.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική για τον ΟΑΣΘ, που αποφάσισε η κυβέρνηση, εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΑΣΘ κατά περίπου 250 εκ. ευρώ και «αύξησης των ιδίων εσόδων του», προκειμένου να μη θιγούν τα κέρδη των μετόχων του. Το κόστος αυτό θα κληθεί να πληρώσει ο λαός που ήδη αγκομαχάει με την άγρια φορολογία και τα χαράτσια, την ανεργία, την απλήρωτη δουλειά.
Προληπτική καταστολή από τον ΟΑΣΘ.
Οι ενέργειες που αναμένονται προς το παρόν, είναι ανάρτηση πανό και επικόλληση αφισών, ενδεχόμενα και εντός των λεωφορείων. Επιπλέον, δεν αποκλείονται και άλλου είδους ενέργειες, όπως προτροπή των επιβατών για τη μη έκδοση εισιτηρίου, δολιοφθορές κατά των εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων, κ.λπ.».
Στις οδηγίες που δίνει προς τους εργαζόμενους, αναφέρει ότι όταν αντιληφθούν τέτοιες ενέργειες εντός των λεωφορείων ή σε χώρους και εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ, «οφείλουν να ενημερώσουν άμεσα και αναλυτικά το Κέντρο Ρύθμισης Κυκλοφορίας (ΚΕΡΚΥ) για να λάβουν γνώση τα εποπτικά και ελεγκτικά όργανα και η υπηρεσία security. Σε κάθε περίπτωση, θα δοθούν οδηγίες από το ΚΕΡΚΥ ενώ θα υπάρξει άμεση ενημέρωση της Αστυνομίας, η οποία έχει ήδη ενημερωθεί εγγράφως για το θέμα».
Επίσης, δίνει οδηγίες και για τη συνέχεια, μετά δηλαδή την παρέμβαση security και αστυνομίας. Οπως λέει, «εκ των υστέρων και αφού τα άτομα αποσυρθούν από το λεωφορείο ή την εγκατάσταση του Οργανισμού, σε συνεργασία με το ΚΕΡΚΥ, τους σταθμάρχες, τους ηλεκτρονικούς ή άλλα συνεργεία, πρέπει να λαμβάνεται η άμεση μέριμνα απόσυρσης του υλικού διαμαρτυρίας»...