ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (LOGISTICS) Νέα πεδία μονοπωλιακής κερδοφορίας σε βάρος των λαϊκών αναγκών

Ολοκληρώθηκε χτες η διαδικασία της ψήφισης ενός ακόμα αντιλαϊκού νομοθετήματος
Λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, υποδομές αποθήκευσης υποτάσσονται στις ανάγκες κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων

Ψηφίστηκε χτες κατ' άρθρο από τα κόμματα της συγκυβέρνησης και τη ΔΗΜΑΡ στο Γ' Θερινό Τμήμα της Βουλής το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων εφοδιαστικής». Το νομοσχέδιο, με βάση την αξίωση της αστικής τάξης της χώρας για την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο, παραδίδει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα (μεταφορά, αποθήκευση, διανομή εμπορευμάτων) στα χέρια των μονοπωλιακών ομίλων, συντρίβοντας τους αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επαγγελματίες του χώρου και ανοίγοντας το δρόμο για χιλιάδες απολύσεις. Παράλληλα, εξασφαλίζει στα μονοπώλια και τις κατάλληλες υποδομές, όπως λιμάνια, σιδηρόδρομους, οδικούς άξονες, αλλά και ελεύθερους χώρους που θα μπορούσαν να δώσουν μια ανάσα στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Μεταφορά, αποθήκευση και διανομή στα μέτρα των μονοπωλίων
Συνοπτικά, στο πρώτο κεφάλαιο προβλέπεται η δημιουργία προσωρινών κέντρων αποθήκευσης εμπορευμάτων εντός και περιμετρικά στους οικιστικούς ιστούς. Πρόκειται για «ειδικές εγκαταστάσεις προσωρινής αποθήκευσης, ενοποίησης και αποομαδοποίησης φορτίων, φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, στάθμευσης φορτηγών αυτοκινήτων σε περιοχές των δήμων», ενώ υπάρχει και η παραδοχή ότι θα υπάρξει επιβάρυνση του περιβάλλοντος αυτών των περιοχών.
Το δεύτερο κεφάλαιο προβλέπει την ανάπτυξη μεγάλων εμπορευματικών - διαμετακομιστικών κέντρων, τα οποία ονομάζονται «Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας». Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει, θα έχουν έκταση έως 300 στρέμματα, θα πρέπει να «εξασφαλίζεται υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά», δηλαδή να είναι στην υπηρεσία των μονοπωλίων λιμάνια, σιδηρόδρομοι κ.ά. Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε καθορίζει ότι τα πρώτα δύο πάρκα θα είναι το Θριάσιο και το πρώην «στρατόπεδο Γκόνου».
Η επιθετικότητα του νομοσχεδίου επισφραγίστηκε και με μια σειρά τροπολογιών που κατατέθηκαν από την πλειοψηφία των υπουργείων, όλες κομμένες και ραμμένες στα συμφέροντα του κεφαλαίου. Μάλιστα, οι σημαντικότερες από αυτές κατατέθηκαν μόλις λίγες ώρες πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης. Τελικά, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε - ακόμα και μεταξύ των κυβερνητικών βουλευτών - αυτή η εξόφθαλμη μεθόδευση, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσύρει τρεις τροπολογίες που κατατέθηκαν χτες. Εξαίρεση αποτέλεσε η τροπολογία για τον «αναβαλλόμενο φόρο» των τραπεζικών ομίλων (βλ. ρεπορτάζ στη σελ. 7).
Φέρνει χιλιάδες απολύσεις και καταστροφή αυτοαπασχολούμενων
Οπως ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, «η Εφοδιαστική στα χέρια των μονοπωλιακών ομίλων είναι σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων, πόσο μάλλον που η ανάπτυξή της συνδέεται με την παράδοση των λιμανιών, των αεροδρομίων, του σιδηροδρομικού δικτύου, του οδικού δικτύου, συνολικά των μεταφορικών υποδομών στο μεγάλο κεφάλαιο».
Οπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στην πρωτολογία του στο νομοσχέδιο, «δίνονται κίνητρα, επιδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ, ώστε μία βιομηχανία να αναθέσει την αποθήκευση, τη μεταφορά προϊόντων σε τρίτους, στην εταιρεία, την οποία ονομάζετε Third Party Logistics. Στον κλάδο των τροφίμων υπάρχει εμπειρία από το κλείσιμο υποκαταστημάτων κέντρων διανομής. Αυτό σήμανε εκατοντάδες απολύσεις. Να θυμίσουμε τη ΜΕΒΓΑΛ, την "Coca - Cola", όπως και άλλες μικρότερες».
Σε άλλο σημείο είχε επισημάνει: «Τα νέα μεγαθήρια logistics που θα δημιουργηθούν θα είναι τεχνολογικά εξελιγμένα με αυτοματοποίηση, ρομποτικά συστήματα, ηλεκτρονικοποίηση της πληροφορίας, σύγχρονα συστήματα οργάνωσης και διοίκησης και θα χρειάζονται πολύ λιγότερα εργατικά χέρια απ' ό,τι τώρα. Προφανώς και είμαστε υπέρ της τεχνολογικής εξέλιξης, αλλά στο καπιταλιστικό σύστημα αυτό σημαίνει αύξηση της ανεργίας και εντατικοποίηση της εργασίας γι' αυτούς που συνεχίζουν να δουλεύουν». Αναφέρθηκε ακόμη σε άρθρα που μειώνουν τους τελωνειακούς ελέγχους στο όνομα της μείωσης της γραφειοκρατίας, αλλά και τους φυσικούς ελέγχους των εμπορευμάτων, γεγονός που θα πλήξει την ποιότητά τους.
«Στο ερώτημα ανάπτυξη για ποιον δεν υπάρχουν πολλές απαντήσεις», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «ή θα είναι για τα μονοπώλια ή θα είναι για το λαό. Το ΚΚΕ επισημαίνει - και με αφορμή αυτό το νομοσχέδιο - ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για άλλη μορφή οργάνωσης της οικονομίας και του κοινωνικού συστήματος. Η εργατική τάξη, μόνο με τη δική της εξουσία, μπορεί να εντάξει την Εφοδιαστική στον κεντρικό σχεδιασμό και να διασφαλίσει την ποσότητα, την ποιότητα και την αδιάλειπτη διάθεση των αγαθών στο λαό».