Με στόχο την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ
μέχρι το τέλος του χρόνου, συνεδρίασε χτες η διοίκηση του Οργανισμού
για να λύσει τα τελευταία διαδικαστικά θέματα. Αποφάσισε την ερχόμενη
Δευτέρα να προχωρήσει σε έκτακτη συνεδρίαση για την υπόθεση του «φιλικού διακανονισμού» με την COSCO και στις 11 Νοέμβρη να γίνει γενική συνέλευση των μετόχων.
Στην έκτακτη συνεδρίαση θα εξεταστεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με την οποία, όπως αναφέρεται, ο «φιλικός διακανονισμός» μπορεί να προχωρήσει, αλλά υπό όρους. Ενας από αυτούς είναι ότι θα πρέπει η COSCO να συνεχίσει να καταβάλει το «ελάχιστο εγγυημένο τίμημα» προς τον ΟΛΠ έως το 2021, οπότε θα τεθεί σε λειτουργία η προβλήτα ΙΙΙ που κατασκευάζει. Από την άλλη, η COSCO θέτει ως προϋπόθεση για την κατασκευή, να μην πληρώνει από τώρα το «ελάχιστο εγγυημένο τίμημα».
Ο φιλικός διακανονισμός βέβαια είναι νέα σύμβαση παραχώρησης με ακόμα ευνοϊκότερους όρους για την COSCO, είτε καταβάλει το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα, είτε όχι.
Από την άλλη, τμήμα του κεφαλαίου (π.χ. οι εφοπλιστές) διεκδικεί η ιδιωτικοποίηση να γίνει με τη μέθοδο των παραχωρήσεων. Με αυτήν την πλευρά τάσσεται ο δήμαρχος Πειραιά, Δ. Μώραλης, όπως φάνηκε και με την απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου να δημιουργηθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για τις προβλήτες ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, «σπάζοντας» το ενιαίο του λιμανιού.
Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η «κριτική» στο δήμαρχο Πειραιά από τον Θ. Δρίτσα, επικεφαλής του συνδυασμού που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, και την «Παμπειραϊκή Επιτροπή κατά της Ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ», η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ, με συμμετοχή και επιχειρηματιών (π.χ. ναυπηγοεπισκευαστές).
Η «Επιτροπή», σε ανακοίνωσή της, καλεί τον δήμαρχο «να αποσύρει την πρότασή του και να συνταχθεί όπως προηγουμένως με το σύνολο της κοινωνίας», ενώ σε δελτίο Τύπου, ο συνδυασμός του Θ. Δρίτσα χαρακτηρίζει την πρόταση Μώραλη ως «αφελή και αόριστη» και επικεντρώνει την ένστασή του στο εξής: «Ζητήσαμε εξηγήσεις, ζητήσαμε τεχνικοοικονομική μελέτη. Δεν πήραμε απαντήσεις, παρά μόνο παραπλανητικές, καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις»...
Από όλα αυτά, μοναδικοί χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι, αφού με όποια μέθοδο ιδιωτικοποίησης, οι απολύσεις, η εργασιακή κόλαση, η συντριβή των μικρών επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων, όπως έδειξε και το «μοντέλο COSCO» είναι δεδομένα.
Στην έκτακτη συνεδρίαση θα εξεταστεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με την οποία, όπως αναφέρεται, ο «φιλικός διακανονισμός» μπορεί να προχωρήσει, αλλά υπό όρους. Ενας από αυτούς είναι ότι θα πρέπει η COSCO να συνεχίσει να καταβάλει το «ελάχιστο εγγυημένο τίμημα» προς τον ΟΛΠ έως το 2021, οπότε θα τεθεί σε λειτουργία η προβλήτα ΙΙΙ που κατασκευάζει. Από την άλλη, η COSCO θέτει ως προϋπόθεση για την κατασκευή, να μην πληρώνει από τώρα το «ελάχιστο εγγυημένο τίμημα».
Ο φιλικός διακανονισμός βέβαια είναι νέα σύμβαση παραχώρησης με ακόμα ευνοϊκότερους όρους για την COSCO, είτε καταβάλει το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα, είτε όχι.
Από την άλλη, τμήμα του κεφαλαίου (π.χ. οι εφοπλιστές) διεκδικεί η ιδιωτικοποίηση να γίνει με τη μέθοδο των παραχωρήσεων. Με αυτήν την πλευρά τάσσεται ο δήμαρχος Πειραιά, Δ. Μώραλης, όπως φάνηκε και με την απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου να δημιουργηθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για τις προβλήτες ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, «σπάζοντας» το ενιαίο του λιμανιού.
Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η «κριτική» στο δήμαρχο Πειραιά από τον Θ. Δρίτσα, επικεφαλής του συνδυασμού που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, και την «Παμπειραϊκή Επιτροπή κατά της Ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ», η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ, με συμμετοχή και επιχειρηματιών (π.χ. ναυπηγοεπισκευαστές).
Η «Επιτροπή», σε ανακοίνωσή της, καλεί τον δήμαρχο «να αποσύρει την πρότασή του και να συνταχθεί όπως προηγουμένως με το σύνολο της κοινωνίας», ενώ σε δελτίο Τύπου, ο συνδυασμός του Θ. Δρίτσα χαρακτηρίζει την πρόταση Μώραλη ως «αφελή και αόριστη» και επικεντρώνει την ένστασή του στο εξής: «Ζητήσαμε εξηγήσεις, ζητήσαμε τεχνικοοικονομική μελέτη. Δεν πήραμε απαντήσεις, παρά μόνο παραπλανητικές, καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις»...
Από όλα αυτά, μοναδικοί χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι, αφού με όποια μέθοδο ιδιωτικοποίησης, οι απολύσεις, η εργασιακή κόλαση, η συντριβή των μικρών επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων, όπως έδειξε και το «μοντέλο COSCO» είναι δεδομένα.