«Το ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, η υιοθέτηση παγκόσμιων κανόνων που
προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής
ναυτιλίας, η ναυτική εκπαίδευση και ο νέος ρόλος των ελληνικών λιμένων
είναι κάποια από τα σημεία που οφείλουμε να επικεντρωθούμε. Η μεγάλη
δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας είναι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες της
θάλασσας». Αυτά είπε, ανάμεσα σε άλλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου
κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας στο συνέδριο του Ιδρύματος «Μαρία
Τσάκος» και του forum capital link για το ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας
τον 21ο αιώνα. Είπε ακόμη: «Λειτουργώ ως εκπρόσωπος των εθνικών
συμφερόντων της ναυτιλίας, του εθνικού μας κεφαλαίου, και ας δέχομαι
έντονη κριτική». Καυχιέται ότι η κυβέρνηση φοροαπαλλάσσει πολλαπλά τους
εφοπλιστές (56 φοροαπαλλαγές), φοροληστεύοντας το λαό. Καταργεί τις
Συλλογικές Συμβάσεις των ναυτεργατών. Εφαρμόζει την άρση του καμποτάζ,
καταργώντας τα δικαιώματα των ναυτεργατών και την ασφάλεια στη θάλασσα.
Ωθεί τους Ελληνες ναυτεργάτες στην ανεργία (πάνω από 15.000). Παραδίδει
τη ναυτική εκπαίδευση στους εφοπλιστές, ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια. Αυτά
είναι τα «εθνικά συμφέροντα», που δίνουν κέρδη και σε περίοδο κρίσης
στους εφοπλιστές, εξαθλίωση στους ναυτεργάτες.
... εξαθλίωση στους ναυτεργάτες
Η Ελληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι παγκοσμίως σε ιδιοκτησία πλοίων με συνολική χωρητικότητα 164 εκατ. κ.ο.χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) σε 4.894 πλοία, έναντι της Ιαπωνίας, με 157 εκατ. κ.ο.χ. σε 8.537 πλοία, σύμφωνα με τον οίκο «Clarkson». Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 18,1 δισ. δολάρια μόνο το 2013, σε 690 πλοία, 319 νέες ναυπηγήσεις και 371 αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2014 προχώρησαν σε νέες επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Αλλά δεν ναυπήγησαν ούτε ένα πλοίο στα 5 ναυπηγεία της χώρας μας. Από το 2012, η φορολογία των ναυτεργατών έχει αυξηθεί κατά 300% και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 χρόνια. Μειώθηκαν οι συντάξεις πάνω από 50%. Από τους 15.000 ανέργους, το επίδομα ανεργίας των 294 ευρώ το παίρνουν μόλις οι 887, δηλαδή το 17,35%.
... εξαθλίωση στους ναυτεργάτες
Η Ελληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι παγκοσμίως σε ιδιοκτησία πλοίων με συνολική χωρητικότητα 164 εκατ. κ.ο.χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) σε 4.894 πλοία, έναντι της Ιαπωνίας, με 157 εκατ. κ.ο.χ. σε 8.537 πλοία, σύμφωνα με τον οίκο «Clarkson». Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 18,1 δισ. δολάρια μόνο το 2013, σε 690 πλοία, 319 νέες ναυπηγήσεις και 371 αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2014 προχώρησαν σε νέες επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Αλλά δεν ναυπήγησαν ούτε ένα πλοίο στα 5 ναυπηγεία της χώρας μας. Από το 2012, η φορολογία των ναυτεργατών έχει αυξηθεί κατά 300% και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 χρόνια. Μειώθηκαν οι συντάξεις πάνω από 50%. Από τους 15.000 ανέργους, το επίδομα ανεργίας των 294 ευρώ το παίρνουν μόλις οι 887, δηλαδή το 17,35%.