Σε πλήρη εξέλιξη είναι ανταγωνισμοί των
μονοπωλίων με επίκεντρο τις προς ιδιωτικοποίηση κρατικές υποδομές, όπως
προκύπτει από τις τελευταίες δηλώσεις του προέδρου των ρωσικών
σιδηροδρόμων (RZD), Βλαντιμίρ Γιακούνιν, στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ -
ΤΑΣΣ. Ο Βλ. Γιακούνιν επισήμανε ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι εξακολουθούν
να ενδιαφέρονται για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO
(Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού) και, βέβαια, του Οργανισμού Λιμένα
Θεσσαλονίκης, ωστόσο διαβλέπει εμπόδια από την πλευρά των ΗΠΑ.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί», ανέφερε απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχει επίδραση από τις κυρώσεις της ΕΕ, στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ιδιωτικοποιήσεις. Και πρόσθεσε: «Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι εταίροι μας (η ελληνική κυβέρνηση) μπορεί και να το ξανασκεφτούν».
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, αναφερόμενος και πάλι στις κυρώσεις της ΕΕ, εκτίμησε ότι «η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίηση των χρηματιστικών αγορών».
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί», ανέφερε απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχει επίδραση από τις κυρώσεις της ΕΕ, στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ιδιωτικοποιήσεις. Και πρόσθεσε: «Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι εταίροι μας (η ελληνική κυβέρνηση) μπορεί και να το ξανασκεφτούν».
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, αναφερόμενος και πάλι στις κυρώσεις της ΕΕ, εκτίμησε ότι «η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίηση των χρηματιστικών αγορών».