ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΠ Στο «παιχνίδι» και ο δήμαρχος Πειραιά

Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου ενέκρινε την εισήγηση του δημάρχου Γ. Μώραλη, που προβλέπει τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που θα περιλαμβάνει την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Με την πρόταση αυτή, επιδιώκει να παρέμβει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού (πωλείται το 67% των μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ), για να προωθήσει την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού με τη μέθοδο των παραχωρήσεων τμημάτων του. Οπως έγινε με το τμήμα που παραχωρήθηκε στην COSCO.
Στην εισήγησή του, ο Γ. Μώραλης, εκφράζοντας τη στρατηγική των αστών, για την αναβάθμιση της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας, αναφέρει: «Στόχος της νέας δημοτικής αρχής και του αναπτυξιακού σχεδίου της για την πόλη και το Δήμο Πειραιά είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε σύγχρονο τουριστικό, αναπτυξιακό, ναυτιλιακό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης και παράλληλα σε ελκυστικό προορισμό με ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και δικτύων σε αναβαθμισμένο ποιοτικά και χωροταξικά» και σημειώνει: «Στο πλαίσιο του νέου Λιμενικού Ταμείου μπορούν να αναπτυχθούν και δράσεις ευρύτερου τουριστικού, πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού με στόχο να αναπτυχθεί, με πυρήνα το Λιμενικό Ταμείο, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Πειραιά, για το πώς θα γίνει ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό και τουριστικό κέντρο».
Η σύμπλευση του ΣΥΡΙΖΑ με το εφοπλιστικό κεφάλαιο σε ό,τι αφορά τον τρόπο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού διαφάνηκε από την τοποθέτηση του Θ. Δρίτσα επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού του κόμματος. Ανέφερε για την πρόταση Μώραλη ότι έδωσε στο συνδυασμό του μια «πολύ καλή ιδέα». Ζήτησε να επανέλθει πιο ολοκληρωμένη και με οικονομικοτεχνική μελέτη. Στο τέλος την καταψήφισε για τα «μάτια του κόσμου».

Αλλα τα συμφέροντα των εργαζομένων
 
Ολα τα παραπάνω πράγματι παραπέμπουν σε μεγάλο φαγοπότι για το κεφάλαιο. Βεβαίως, ο δήμαρχος Πειραιά ρίχνει και το «τυρί στη φάκα», για να έχει λαϊκή στήριξη στην πρότασή του: «Στόχος είναι η δημιουργία νέων βιώσιμων θέσεων μακράς απασχόλησης». Ξέρει ότι σε συνθήκες οικονομικής κρίσης με καλπάζουσα την ανεργία, θα βρει ανάλογη στήριξη. Μόνο που, επειδή η τεράστια ανεργία συμπιέζει τους μισθούς, η κυβέρνηση με τις αντεργατικές αναδιαρθρώσεις έχει ήδη έτοιμο το πλαίσιο για άκρατη εκμετάλλευση. Αρα θέσεις εργασίας με μισθούς πείνας θα δημιουργήσουν.
Η Ελπίδα Παντελάκη, επικεφαλής του συνδυασμού του ΚΚΕ «Λαϊκή Συσπείρωση», επισήμανε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού είναι στρατηγική επιλογή της αστικής τάξης και κρίκος στην αλυσίδα των αντιλαϊκών μέτρων που προωθούνται από την κυβέρνηση και την ΕΕ για την κερδοφορία των μονοπωλίων. Ανέφερε ότι η ιδιωτικοποίηση είναι σε βάρος των εργαζομένων και συνολικά του λαού, ότι με τις ιδιωτικοποιήσεις, κρίσιμοι τομείς για την εξυπηρέτηση του λαού θυσιάζονται στο βωμό των συμφερόντων των μονοπωλίων, ενώ ακόμα και οι θέσεις εργασίας που τάζουν κάθε φορά είναι με εργαζόμενους κακοπληρωμένους σε συνθήκες εργασιακού κάτεργου. Κάλεσε τους εργαζόμενους σε οργάνωση της πάλης, απαιτώντας να σταματήσει κάθε διαδικασία και μορφή ιδιωτικοποίησης, σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους, βάζοντας στο επίκεντρο τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, για λιμάνια κοινωνική ιδιοκτησία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.