ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών Ανακοίνωση – Ψήφισμα στο 15ο Συνέδριο της ΟΜΥΛΕ


Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών

Ανακοίνωση – Ψήφισμα στο 15ο Συνέδριο της ΟΜΥΛΕ


Πειραιάς, 16 Μάρτη


Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ παίρνοντας τη σκυτάλη απ’ τη προηγούμενη κυβέρνηση συνεχίζει την αντιλαϊκή πολιτική με σοβαρές συνέπειες και στους εργαζόμενους, στα λιμάνια όλης της χώρας. Η προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής και η έκφραση της στα λιμάνια, με την εφαρμογή των αντεργατικών νόμων και με την παράδοση των λιμενικών υποδομών, στους εφοπλιστές και το μονοπωλιακό κεφάλαιο κλιμακώνεται.

Σήμερα είμαστε αντιμέτωποι τόσο με το αντεργατικό - αντιλαϊκό πλαίσιο που έχει ήδη διαμορφωθεί, τους εφαρμοστικούς νόμους που τρέχουν όσο και από τις νέες αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις που η συγκυβέρνηση προωθεί. Είμαστε αντιμέτωποι με μια νέα αντιλαϊκή συμφωνία με τους «θεσμούς», όπου αποτυπώνεται η δέσμευση της νέας συγκυβέρνησης να «σεβαστεί» τις αναδιαρθρώσεις στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλίων και των αντιλαϊκών κατευθύνσεων της Ε.Ε.

Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα συνεχίσουν να ζουν με τους μειωμένους μισθούς, την εντατικοποίηση της εργασίας λόγω της μείωσης του προσωπικού, την ανασφάλεια μέσα απ’ τις επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις όποια μορφή και αν έχουν αυτές. Ταυτόχρονα θα μεγαλώνει η απασχόληση στα λιμάνια, μέσω εργολαβιών και άλλων μορφών, με στόχο το ξεζούμισμα των εργαζομένων με τους χειρότερους όρους.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ

Η πλειοψηφία της ΟΜΥΛΕ τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας αυταπάτες περί «λύσεων» μέσω δικαστικών οδών και Ευρωπαϊκών διαιτησιών, συνέβαλε στην άμβλυνση των αγωνιστικών διαθέσεων των εργαζομένων. Η πολιτική της αναμονής για λύσεις «από τα πάνω»,  η δημιουργία αυταπατών για λύση απ’ την κυβερνητική εναλλαγή (τόσο με το ΠΑΣΟΚ το 2010 όσο και με το ΣΥΡΙΖΑ σήμερα) δημιούργησε εφησυχασμό στους εργαζόμενους και ενίσχυσε το δρόμο της ενσωμάτωσης και της «εργασιακής ειρήνης». Η πλειοψηφία της ΟΜΥΛΕ έχει επίσης ευθύνη γιατί δικαιολογεί στους εργαζόμενους τη λογική των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προσπαθώντας να πείσει ότι η διείσδυση των μονοπωλίων μέσω αυτών των μορφών επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι προς όφελος των εργαζομένων.

Η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών συγκρούστηκε με τις λογικές της αναμονής αποκαλύπτοντας την ουσία της αντιλαϊκής πολιτικής. Αποκάλυψε το χαρακτήρα των επερχόμενων ιδιωτικοποιήσεων είτε μέσω της μορφής της πώλησης των μετοχών είτε μέσω της παραχώρησης των λιμενικών υποδομών και των ΣΔΙΤ. Αποκάλυψε τον αποπροσανατολιστικό χαρακτήρα των διεκδικήσεων της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ θέτοντας στους εργαζόμενους πλαίσιο πάλης που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων όλων των λιμανιών και την ανάγκη συντονισμού της δράσης τους σε κοινή γραμμή και πλαίσιο πάλης για όλα τα λιμάνια της χώρας.

Εκφράσαμε την ανάγκη συμμαχίας με τ’ άλλα λαϊκά στρώματα που πλήττονται εξίσου απ’ τη παραχώρηση των λιμενικών υποδομών στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Το κάναμε πράξη στηρίζοντας μια σειρά κινητοποιήσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμένων, που οργανώθηκαν με πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ και που συμμετείχαν σωματεία, τοπικοί φορείς και σύλλογοι.

Η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών επιβεβαιώθηκε στις εκτιμήσεις για τη προώθηση των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων. Η πάλη ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης, η οργάνωση των εργαζομένων μέσα από μαζικές διαδικασίες, η ανάγκη για αλλαγή συσχετισμών στην ΟΜΥΛΕ και στα σωματεία είναι μονόδρομος. Η ενίσχυση του ταξικού πόλου, του ΠΑΜΕ και η ανασύνταξη του εργατικού κινήματος θα δώσει ώθηση στην πάλη των εργαζομένων για να διεκδικήσουμε όχι μόνο όσα χάσαμε τα χρόνια της κρίσης αλλά όσα έχουμε πραγματικά ανάγκη.

Κανείς εφησυχασμός. Καμιά ανοχή, καμιά αναμονή. Άμεσα να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις μέσα από μαζικές διαδικασίες και Γενικές Συνελεύσεις. Είναι ανάγκη όλοι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια της χώρας, ανεξαρτήτου εργασιακών σχέσεων, να παλέψουν σαν μια γροθιά ενάντια στην αντιλαϊκή καταιγίδα.

Να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος

Συνάδελφοι, εφόσον οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν την οικονομία και εξουσία στα χέρια τους, ανεξάρτητα από κυβερνητική διαχείριση, το εργατικό –λαϊκό κίνημα χωρίς καμιά καθυστέρηση πρέπει να οργανώσει την ταξική πάλη ενάντια στα κέρδη και την εξουσία τους. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια όπως και όλη η εργατική τάξη πρέπει να απορρίψουν το μονόδρομο της Ε.Ε. και των μονοπωλίων που φέρνει μόνο νέες θυσίες και νέα βάρη. Πρέπει να διαλέξουμε το δρόμο της ανυπακοής, το δρόμο της ρήξης, το δρόμο της εργατικής εξουσίας. Σ’ αυτές τις συνθήκες, που τα λιμάνια θα είναι λαϊκή περιούσια, θα αποτελούν και πραγματικό μοχλό ανάπτυξης για το λαό.

Στην πρώτη γραμμή της πάλης μπαίνουν τα αιτήματα για την κάλυψη των απωλειών τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης.

·  Άμεσα υπογραφή ΣΣΕ με επαναφορά των μισθών και των δικαιωμάτων στα επίπεδα της ΣΣΕ του 2009 και εφαρμογή της, με αντίστοιχη κατάργηση των εφαρμοστικών νόμων του μνημονίου. Επαναφορά των ΣΣΕ και στα άλλα λιμάνια.

· Να μπει τέρμα σε κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης με οποιαδήποτε μορφή και να ματαιωθεί ο διαγωνισμός πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

· Να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί η σύμβαση ΟΛΠ- COSCO για την δυτική προβλήτα ΙΙΙ.

· Προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Κατάργηση των εργολαβιών στα Λιμάνια. Σταθερή και μόνιμη δουλειά με ΣΣΕ και δικαιώματα.

· Διεκδικητικό πλαίσιο για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας. Αποκλειστικά Δημόσια – Δωρεάν Υγεία και Παιδεία.

·  Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων. Πλήρης αποκατάσταση των απωλειών σε συντάξεις και εφάπαξ.

· Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών και εφαρμοστικών νόμων, να μπει τέρμα στους μηχανισμούς που μειώνουν τις συντάξεις απ το 2015. Επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης.

·   Κατάργηση των χαρατσιών και της φοροληστείας.