Άκαρπες
απέβησαν οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης των
λιμενεργατών μεταξύ του συνδικάτου International Longshore and Warehouse
Union (ILWU) και της Ναυτιλιακής Ένωσης του Ειρηνικού (Pacific Maritime
Association - PMA).
Αποτέλεσμα ήταν τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να παραμείνουν κλειστά 7 και 8 Φεβρουαρίου.
Μέλη
του PMA -που εκπροσωπεί τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε
Καλιφόρνια, Όρεγκον, Ουάσιγκτον- μπλόκαραν τη λειτουργία των λιμένων
για δυο συνεχόμενες ημέρες.
Σημειώνεται ότι, PMA και ILWU συζητούν για περισσότερο από 8 μήνες για μια νέα σύμβαση εργασίας
καθώς το 6ετές συμβόλαιο μεταξύ των δυο πλευρών έληξε την 1η Ιουλίου
του 2014. Η «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» ήταν η εισαγωγή αυτόματων
σαρωτών ανάγνωσης γραμμικού κώδικα που συνοδεύουν όλα τα εμπορεύματα, η
οποία προκάλεσε την απώλεια μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας
λιμενεργατών.
Υπολογίζεται ότι το κόστος των κινητοποιήσεων φτάνει τα 1 δισ. δολ. ημερησίως, καθώς από τους λιμένες της Δ. Ακτής διακινούνται εμπορεύματα άνω των 300 δισ.