Η συνολική αξία του στόλου των τεσσάρων εισηγμένων στο χρηματιστήριο
ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας ανέρχεται στο ποσό των 1,362 δισ. ευρώ
(«Ριζοσπάστης» 4/1/2015). Την ίδια στιγμή, οι επιδοτήσεις του ελληνικού
κράτους προς τους πλοιοκτήτες με πρόσχημα τις «άγονες γραμμές», τα
τελευταία 13 χρόνια, έφτασαν το 1 δισ. ευρώ. Δηλαδή, οι εφοπλιστές
ιδιοκτήτες στην ακτοπλοΐα κατέχουν τα καράβια χάριν των κρατικών
επιδοτήσεων, δηλαδή της σκληρής φορολογίας του ελληνικού λαού. Αν σε
αυτά τα ποσά προσθέσουμε και τον τραπεζικό δανεισμό των ακτοπλοϊκών
εταιρειών - που πάλι προέρχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος του από τις
μικροκαταθέσεις των λαϊκών νοικοκυριών - προκύπτει ότι οι εφοπλιστές
είναι οι ιδιοκτήτες περιουσιών που έγιναν από το υστέρημα του ελληνικού
λαού. Αυτή είναι η τάξη των καπιταλιστών που υπηρετούν και δοξάζουν η ΝΔ
και το ΠΑΣΟΚ, αυτή είναι η «υγιής» επιχειρηματικότητα την οποία ο
ΣΥΡΙΖΑ θα ενισχύσει για να «ανασυγκροτήσει τη χώρα» και να ξεπεράσει την
καπιταλιστική κρίση. Είναι η ίδια τάξη που πέταξε την ίδια περίοδο
5.000 ναυτικούς έξω από την ακτοπλοΐα, που βούλιαξε το ασφαλιστικό τους
ταμείο και που δεν δίνει δεκάρα τσακιστή για την ασφάλεια των
ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όταν πρόκειται να εξασφαλίσει τα κέρδη της. Με
αυτούς και η σημερινή συγκυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχονται στον ελληνικό
λαό ότι θα «σώσουν» τη χώρα. Ποιος, όμως, εργαζόμενος θα εμπιστευτεί
αυτούς που «βούλιαξαν» τη χώρα ότι θα την οδηγήσουν στο απάνεμο λιμάνι
της «ανάπτυξης»; Ποια «σταθερότητα» και ποια «ανατροπή» μπορεί να γίνει
σε όφελος του λαού όταν το τιμόνι της οικονομίας και όλες οι
πλουτοπαραγωγικές πηγές θα είναι και πάλι στα χέρια των εφοπλιστών, των
τραπεζιτών και των βιομηχάνων;