ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

ΟΛΠ Στο «διά ταύτα» η ιδιωτικοποίησή του




Υπογράφηκε, χτες το απόγευμα, ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και COSCO. Οι υπογραφές με τις οποίες μπαίνει στην τελική ευθεία η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σε βάρος των λαϊκών αναγκών, «έπεσαν» στο υπουργείο Ναυτιλίας και με την παρουσία του υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη προκειμένου να δοθεί και η ανάλογη επισημότητα.Ο φιλικός διακανονισμός αποτελεί στην ουσία μία νέα σύμβαση που διευρύνει και ενισχύει τα προνόμια και την κερδοφορία του κινεζικού επιχειρηματικού ομίλου, ενώ του δίνει και το προβάδισμα στο διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (67%) του ΟΛΠ.
Συγκεκριμένα, ο φιλικός διακανονισμός προβλέπει την παραχώρηση στην COSCO ολόκληρου του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Στην αρχική σύμβαση προβλεπόταν ότι η COSCO θα έπρεπε να κατασκευάσει την προβλήτα ΙΙΙ και το δυτικό της τμήμα που είναι και το μεγαλύτερο, καθώς μπορεί να υποδεχτεί πλοία τελευταίας γενιάς δηλαδή τα μεγαλύτερα, θα ανήκε στον ΟΛΠ.
Ο φιλικός διακανονισμός επικυρώθηκε την περασμένη Τρίτη από τη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, η οποία έγινε αργά το απόγευμα εν κρυπτώ, μετά τη δυναμική παρέμβαση που είχε γίνει από τους εργαζόμενους του ΟΛΠ, οι οποίοι είχαν «εισβάλει» στην αίθουσα όπου είχε προγραμματιστεί αρχικά να γίνει η συνέλευση, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Μεγάλα κέρδη από το λιμάνι ως διεθνή εμπορικό κόμβο
Χτες αμέσως μετά την υπογραφή του φιλικού διακανονισμού, ο υπουργός Ναυτιλίας, εκφράζοντας ξεκάθαρα τις επιδιώξεις της αστικής τάξης για την ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο προκειμένου να αναβαθμίσει και το ρόλο της στην περιοχή, ανέφερε: «Για εμάς τα λιμάνια της Ελλάδας δεν είναι μόνο για να εξυπηρετούν το εσωτερικό μας εμπόριο, αλλά πρέπει να καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου και διαμετακομιστικά κέντρα, ώστε να καταστήσουμε τη γεωγραφική μας θέση ως αναπτυξιακό πλεονέκτημα». Σημείωσε ότι πρόκειται για «μία επένδυση 230.000.000 εκατ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης» και ότι «με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο», ωστόσο δεν ανέφερε λέξη αν αυτή η «επένδυση» θα επιφέρει έστω και παραμικρό όφελος στους εργαζόμενους και συνολικά το λαό, με δεδομένο ότι μέχρι τώρα από τη «δραστηριότητα» της COSCO το μεγαλύτερο μέρος του λιμανιού έχει μετατραπεί σε εργασιακό γκέτο, ενώ αφανίζονται σταδιακά αυτοαπασχολούμενοι και μικροί επαγγελματίες και μαζί με αυτούς χιλιάδες θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα.
Από την πλευρά του κινεζικού κολοσσού, ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ (η θυγατρική της COSCO) Fu Cheng Qiu, δήλωσε: «Θέλουμε από την πλευρά μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη».