Ο παραπέρα τεμαχισμός του σιδηροδρόμου για τη
διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησής του, η παράδοση σε ιδιωτικές εταιρείες
του ελέγχου και της έκδοσης εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, η
μεγάλη αύξηση του προστίμου και η αυστηροποίηση των ποινών για όσους δεν
έχουν προμηθευτεί εισιτήριο, όπως για παράδειγμα οι άνεργοι, είναι
ορισμένες από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων
Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Εργων», του υπουργείου Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων, που από χτες συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής
και Εμπορίου της Βουλής.
Πρόκειται για πολυνομοσχέδιο με 85 άρθρα και 8 κεφάλαια με περιεχόμενο ό,τι έχει σχέση με τις μεταφορές. Αποτελεί ένα ακόμα νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης, του οποίου κάθε άρθρο φέρει όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση φέρει και τη σφραγίδα ενός κανονισμού ή οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με στόχο την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Εντελώς ενδεικτικά σε ό,τι αφορά το σιδηρόδρομο στα άρθρα από 42 έως 46 «παίρνει» τη διαχείριση του τροχαίου υλικού «ιδιοκτησίας» του κράτους και την παραδίδει στη ΓΑΙΟΣΕ, συνεχίζοντας τον τεμαχισμό και διευκολύνοντας έτσι την παράδοσή του στους ιδιώτες, ενώ προβλέπεται η ανάθεση επιδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ετήσια αποζημίωση 50 εκατομμύρια ευρώ. Πρακτικά σημαίνει ότι καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης ο επίδοξος επενδυτής θα πάρει και το μποναμά του.
Στο κεφάλαιο Γ προβλέπει ότι οι «φορείς παροχής Συγκοινωνιακών Υπηρεσιών», δηλαδή όπως ο ΟΑΣΑ μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με «τρίτους», δηλαδή επιχειρήσεις για την έκδοση των εισιτηρίων, αλλά και για τον έλεγχο των εισιτηρίων! Προβλέπει, παράλληλα, ότι το πρόστιμο για τους «παραβάτες» αυξάνεται από το 40πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου που είναι σήμερα στο 60πλάσιο. Ενώ όσοι δεν το πληρώσουν το διάστημα που προβλέπεται, το πρόστιμο πάει στην εφορία!
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν από τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, μέχρι τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα φορτηγά οχήματα, τα βενζινάδικα, προβλέποντας συγκεκριμένες πολεοδομικές ρυθμίσεις και άλλα.
Πρόκειται για πολυνομοσχέδιο με 85 άρθρα και 8 κεφάλαια με περιεχόμενο ό,τι έχει σχέση με τις μεταφορές. Αποτελεί ένα ακόμα νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης, του οποίου κάθε άρθρο φέρει όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση φέρει και τη σφραγίδα ενός κανονισμού ή οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με στόχο την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Εντελώς ενδεικτικά σε ό,τι αφορά το σιδηρόδρομο στα άρθρα από 42 έως 46 «παίρνει» τη διαχείριση του τροχαίου υλικού «ιδιοκτησίας» του κράτους και την παραδίδει στη ΓΑΙΟΣΕ, συνεχίζοντας τον τεμαχισμό και διευκολύνοντας έτσι την παράδοσή του στους ιδιώτες, ενώ προβλέπεται η ανάθεση επιδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ετήσια αποζημίωση 50 εκατομμύρια ευρώ. Πρακτικά σημαίνει ότι καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης ο επίδοξος επενδυτής θα πάρει και το μποναμά του.
Στο κεφάλαιο Γ προβλέπει ότι οι «φορείς παροχής Συγκοινωνιακών Υπηρεσιών», δηλαδή όπως ο ΟΑΣΑ μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με «τρίτους», δηλαδή επιχειρήσεις για την έκδοση των εισιτηρίων, αλλά και για τον έλεγχο των εισιτηρίων! Προβλέπει, παράλληλα, ότι το πρόστιμο για τους «παραβάτες» αυξάνεται από το 40πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου που είναι σήμερα στο 60πλάσιο. Ενώ όσοι δεν το πληρώσουν το διάστημα που προβλέπεται, το πρόστιμο πάει στην εφορία!
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν από τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, μέχρι τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα φορτηγά οχήματα, τα βενζινάδικα, προβλέποντας συγκεκριμένες πολεοδομικές ρυθμίσεις και άλλα.