ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ: Καταγγέλλει την παράδοση των μεταφορικών υποδομών στους μονοπωλιακούς ομίλους

Την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους στρατηγικής σημασίας μεταφορικών υποδομών της χώρας καταγγέλλει με τρεις Ερωτήσεις της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων, που προωθούν η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναδεικνύει στις Ερωτήσεις της τις οδυνηρές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των αεροπορικών, λιμενικών και σιδηροδρομικών μεταφορών για τους εργαζόμενους στους αντίστοιχους κλάδους και για ολόκληρο το λαό, προκειμένου να υπηρετηθεί ο στόχος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι λαϊκή περιουσία, το σύνολο σχεδόν των υποδομών μεταφοράς της χώρας. Αναλυτικά, το περιεχόμενο των Ερωτήσεων έχει ως εξής:
Θέμα: Όχι στην ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων συνεχίζεται.
Μετά το λιμάνι του Πειραιά και άλλων ελληνικών λιμανιών σε τελική φάση βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Οι περισσότερες λιμενικές εγκαταστάσεις, στρατηγικής σημασίας, παραδίνονται σε εγχώριους και ξένους οικονομικούς ομίλους, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που υπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.
Είναι φανερό ότι με όποια μορφή κι αν γίνει η ιδιωτικοποίηση (απευθείας πώληση, παραχώρηση χρήσης υπό τον έλεγχο ενός «δημοσίου» - τροχονόμου επιχειρηματικών συμφερόντων, Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος του λαού:
Άνοδος λιμενικών τελών με μετακύλιση στους λαϊκούς καταναλωτές.
Αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία με κατακλυσμό ανεξέλεγκτων εισαγωγών, εξοβελισμό μικρών επαγγελματιών.
Αδυναμία κρατικού έλεγχου τι εισάγεται και τι εξάγεται.
Πρόσθετα προβλήματα για τα νησιά.
Απολύσεις εργαζομένων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, όπως δείχνει ήδη η πείρα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, όπως και των άλλων λιμανιών, υπηρετεί σχεδιασμό για συνδυασμένες μονοπωλιακές δομές σε μεταφορές (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, χερσαίες), logistics, Ενέργεια κ.λπ. σε κρίσιμη περίοδο και γεωστρατηγική περιοχή, όπου ανταγωνίζονται μεγάλα οικονομικά και στρατιωτικοπολιτικά συμφέροντα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πώς τοποθετείται για τα παραπάνω ζητήματα και τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε βάρος του λαού;
Θέμα: Καταγγελία της παράδοσης των αεροδρομίων από τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ στους μονοπωλιακούς ομίλους
Τα 22 πιο εμπορικά ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, με πάνω από 50% της αεροπορικής κίνησης, παραδίδει για 40 χρόνια η κυβέρνηση σε μονοπωλιακούς ομίλους, ενώ πουλάει το ποσοστό του Δημοσίου στον Αερολιμένα Αθηνών. Υλοποιούνται προαπαιτούμενα της τρόικας και η ευρωενωσιακή στρατηγική συγκέντρωσης - μονοπώλησης των αερομεταφορών με την απελευθέρωσή τους στο πλαίσιο του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού». Στόχος η κερδοφορία των επιχειρήσεων που σε 10 χρόνια θα αποσβέσουν την «επένδυση» και για άλλα 30 θα εκμεταλλεύονται τα αεροδρόμια δωρεάν, ενώ προικοδοτούνται με έργα επεκτάσεων - εκσυγχρονισμού που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Με την παραχώρηση των αεροδρομίων παραδίνονται σε μεγάλα συμφέροντα νευραλγικός τομέας οικονομικής και στρατιωτικής κρισιμότητας σε γεωστρατηγική περιοχή - πυριτιδαποθήκη. Πλήττονται τα δικαιώματα των εργαζομένων στις αερομεταφορές, διαλύεται η κρατική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Οι αυξήσεις τελών θα μετακυλιστούν στους επιβάτες, κοινωνικά αναγκαία δρομολόγια σε μη τουριστικές περιοχές ή περιόδους θα καταργηθούν, λόγω περιορισμένης κερδοφορίας. Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική είναι μέρος της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, της ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος και δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών που διαφημίζουν στελέχη της ΕΕ και κόμματά της.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πώς τοποθετείται στη λαϊκή απαίτηση για αποκλειστικά δημόσια αεροδρόμια και φορέα αερομεταφορών για ασφαλείς, συχνές, οικονομικές αερομεταφορές, για αποκλειστική ευθύνη του κράτους στον ελληνικό εναέριο χώρο;
Θέμα: Όχι στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων
Ελληνική κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ενώ προικοδοτούν επιπλέον τον ιδιώτη που θα καρπωθεί τον Οργανισμό με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έως το 2019.
Η διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, που ξεκίνησε πολύ πριν την κρίση, είχε σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος και την ασφάλεια των μεταφορών για το λαό, όπως δείχνει και η ανάλογη πείρα σε άλλα κράτη-μέλη (βλ. Μεγάλη Βρετανία):
Μείωση του προσωπικού (πάνω από 50%), τσάκισμα μισθών και δικαιωμάτων.
Διακοπή δρομολογίων που θεωρούνται επιζήμια, αποκόπτοντας πολλές απομακρυσμένες περιοχές. Απογείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Απαξιώνεται ειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό και παραγωγικές δυνατότητες που στήριζαν το σιδηρόδρομο με τροχαίο υλικό (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ΕΛΒΟ).
Τις υποδομές της συντήρησης θα τις εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, επιβαρύνοντας το λαό.
Ο σιδηρόδρομος παραδίδεται σε επιχειρηματικούς ομίλους, απαλλαγμένος από χρέη που φορτώνονται στο λαό και δημιουργήθηκαν επειδή με ευθύνη του κράτους και της υποχρηματοδότησης ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων οδηγήθηκε σε δανεισμό.
Ευρωπαϊκή Ένωση και αστικές κυβερνήσεις με την απελευθέρωση των μεταφορών και τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο», διασφαλίζουν φθηνές διασυνδεμένες μεταφορές (χερσαίες, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, αεροπορικές) για τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων.
 Ερωτάται η Επιτροπή:
Πώς τοποθετείται η Επιτροπή για τις αρνητικές συνέπειες για το λαό που προκύπτουν από τη διαδικασία απελευθέρωσης και ιδιωτικοποιήσεων των σιδηροδρόμων;