ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

ΟΛΠ - COSCO Ψηφίστηκε από τη Βουλή η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά Σειρά έχει το υπόλοιπο λιμενικό σύστημα της χώρας



Με συνοπτικές διαδικασίες η συγκυβέρνηση επικύρωσε το Σάββατο το βράδυ, με τις ψήφους των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, στην Ολομέλεια της Βουλής, τον «φιλικό διακανονισμό», μεταξύ ΟΛΠ και COSCO, θέτοντας στην τελική ευθεία τις διαδικασίες για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχεδιασμό, το δρόμο της ιδιωτικοποίησης θα πάρουν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, διαδικασία που προωθείται με βάση οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών προκειμένου να εξασφαλιστούν νέα πεδία κερδοφορίας στους μονοπωλιακούς ομίλους.Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, ανέφερε ότι «είναι η σύμβαση η οποία θα φέρει το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου», αυξάνοντας το ειδικό βάρος της Ελλάδας στην περιοχή και κατ' επέκταση την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Βέβαια, δεν παρέλειψε να επιδοθεί και στο γνωστό εμπαιγμό ότι αυτές οι συμφωνίες με τα μονοπώλια σημαίνουν «νέες επενδύσεις στον τόπο που μπορούν να φέρουν θέσεις εργασίας», όταν από τη μέχρι τώρα πείρα των ιδιωτικοποιήσεων αυτό που έχουν εισπράξει οι εργαζόμενοι, συνολικά ο λαός είναι τσάκισμα των εργασιακών, ασφαλιστικών και άλλων δικαιωμάτων.
Η βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου από το βήμα της Βουλής τόνισε ότι αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι να προωθεί «τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, δηλαδή την ευρωκοινοτική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και στις μεταφορές και στις κρατικές υποδομές». Σημείωσε ότι με αυτές τις επιλογές συμφωνούν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, όπως δείχνει η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, μόνο που προτείνει άλλη μορφή ιδιωτικοποίησης (π.χ. παραχώρηση). Επισήμανε ότι τα αποτελέσματα θα είναι «δυσμενέστατα, όπως μαζικές απολύσεις, ενίσχυση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων με μισθούς πείνας, ωράρια - "λάστιχο", ανατροπή στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Θα συντρίψει τους αυτοαπασχολούμενους που σχετίζονται και εργάζονται στα λιμάνια».
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Δρίτσας, επιβεβαιώνοντας πλήρως την κριτική της Δ. Μανωλάκου, σημείωσε: «Είναι φανερό ότι είναι επισφαλής αυτή η σύμβαση. Είναι άκρως επισφαλής, γιατί δεν είναι προϊόν διαγωνισμών και μιας πραγματικής κατοχύρωσης των δημόσιων συμφερόντων»! Δηλαδή, αν ο διαγωνισμός είχε γίνει σωστά δεν θα υπήρχε πρόβλημα!